Annons:
Etikettfoto-film
Läst 1684 ggr
kaninalskaren06
1/4/20, 5:38 PM

försvinner bilderna om man nollställer iphone

Hej! Nu är det såhär att jag har. precis köpt en helt ny iPhone XS. Igår var jag och fick hjälp med att allt gammalt skulle komma in på den nya ( ville egentligen bara ha bilderna & filmerna.).   Så nu har både appar, anteckningar, bilder osv kommit dit. 

Jag köpte min XS pga att min gamla 6s inte funkade som den skulle, har fått för mig att XS:en har fått med sig lite dåligt från 6s:en och vill bara nollställa min nya iPhone XS så jag kan börja om. 

Mina bilder är riktigt viktiga för mig, så jag har funderat på att föra över alla bilder till min MacBook Air (skriver detta inlägg på den) och sedan nollställa mobilen. Min fråga är alltså; Om man nollställer sin mobil efter att ha fört över alla sina bilder till MacBooken, finns bilderna fortfarande kvar på datorn eller försvinner dom? Tänker att dom har ju samma Apple- ID .. xD

tack på förhand!

Annons:
Martin
1/4/20, 9:31 PM
#1

Kör inte med Mac så vågar inte säga helt säkert. Men jag tänker att sålänge du kopierar bilderna till datorn, och inte bara har dem i molnet, så kommer de ju inte att försvinna för att du nollställer (antar att du menar fabriksåterställer) telefonen.

Å andra sidan, sparar du bilderna på telefonen eller sparar du dem i molnet? För sparas de i molnet så om du fabriksåterställer telefonen bör de inte heller försvinna, tänker jag.

Vill du inte gå på mina 99% så invänta någon annan, och det kan ju vara klokt.

mvh Martin

kaninalskaren06
1/4/20, 11:36 PM
#2

med molnet, det är något med iCloud antar jag? mitt iCloud utrymme är fullt och har bara några få där. resten är bara liksom sparade på mobilen.

adress
1/5/20, 11:44 AM
#3

Om du sparar alla bilder i iCloud så har du dom återkomliga både i iPhone och Mac

Om ditt iCloud är full kostar det 9kr i månaden att få 50Gb vilket är väldigt mycke.

Oavsett går det alltid att föra bilder mellan alla Apple produkter. Lite olika svårt bara. Tipset är fortfarande 9kr och iCloud

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[octavia_]
1/10/20, 12:11 PM
#4

Vill tipsa om Google Foto. Har alla mina foton och videor där som backup :) Funkar på både iPhone och Android

Upp till toppen
Annons: