Annons:
Etikettapple-id
Läst 1556 ggr
Anonymamej
2020-07-02 17:31

Är det kört eller går det o fixa mitt iCloud konto?

Nu kanske detta kom på fel tråd. Men hoppas det funkar ändå. 2016 fick jag en iPhone, o skapade då ett iCloud konto. Envis 12åring var jag, och skulle bestämt fixa kontor själv.. ung o dum :) Nu, sitter jag här med ett iCloud konto, som säger att jag är 4år och därav varken kan gå ut ur en Familjedelning eller ha tillgång till Apple Pay. Man måste vara över 13år. Men tydligen kan man inte ändra åldern? Eller går det? Jag vill helst inte byta iCloud konto. Då jag har ALLT på iCloud. Så som bilder, mail, medelanden. Allt på mobilen är ju kopplat. Man kan ju göra säkerhets kopiering. Men det verkar krångligt. Så.. ja. Hjälp! Hur gör jag på smidigast sätt?

Annons:
johan
2020-07-03 11:18
#1

Om du är med i Familjedelning så borde ju familje-samordnar kunna plocka bort dig ur den. Vad gäller Apple Pay och ändra ålder så kan går det, men du måste kontakta Apple. 

Jag (förälder) gjorde det i våras för att göra min barn lite äldre just för att få Apple Pay. Dom kan låsa upp så att det går att ändra ålder på https://appleid.apple.com/account/manage

Men, det går inte att ändra ett barnkonto till ett vuxen-konto. Så vad du får göra är att ändra så att du är 12 år och 364 dagar. Då är du fortfarande ett barn-konto när du ändrar, men dagen efter fyller du 13 år och ”blir vuxen”.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Anonymamej
2020-07-03 13:47
#2

Kan jag ändra det själv? Eller behöver jag be samordnaren (min pappa då). Ändra det?

johan
2020-07-04 19:10
#3

För att lämna familjegruppen behöver du be din pappa. 

Ålder ändras på ditt eget Apple ID på länken jag skickade ovan. Men det är inte säkert att det går att ändra utan att Apple låser upp det åt dig. Och du kommer inte kunna bli t ex 16 år om du är 4 idag. Du behöver bli 12 år och 364 dagar, för att dagen efter bli 13 och där med kan aktivera Apple Pay.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Upp till toppen
Annons: