iOS

Plötsligt många spamsamtal

2020-07-23 15:05 #0 av: Niklas

Jag vet inte om det finns något samband, men efter senaste uppdateringen av iOS får jag mängder av utländska spam-samtal till mobilen.

Tidigare har det varit några få om året. Nu får jag en drös om dagen. Detta trots att jag spärrar dem i iOS-inställningarna.

Jag har Truecaller och de berättar vid varje samtal att det är spam, men samtalen slipper ändå igenom.

Är det någon mer som känner igen det?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Hitta runstenar nära dig med Sveriges runkarta. 🎈

Anmäl
2020-07-23 15:07 #1 av: Lillyrod

Nej jag har inte fått några sådana samtal till min telefon.

Anmäl
2020-07-23 15:21 #2 av: DesK

Jag har fått något fler än tidigare, ca 5-6 i veckan, innan var det ungefär lika många i månaden.

Désirée

Anmäl
2020-07-28 15:11 #3 av: ler

Jag får underliga uppringningar med hela tiden olika nummer som oftast är det nästan samma nummer slutar bara på olika dom 3-4 sista siffrorna
. När jag tar telefonen lägger dom bara på. Jag undrar om det är för att dom räknar med att jag ringer tillbaka. Vad kan det vara?

Anmäl
2020-07-30 09:29 #4 av: Niklas

#3: Så är det för mig. Tack och lov stoppas de av telefonen igen. Vet inte vad som hände.

Anmäl
2020-07-30 09:35 #5 av: ler

Jaha vad bra då vet jag det, att det finns sådan en funktion. När jag slår upp numret på Eniro så finns numret aldrig.

Anmäl
2020-07-30 09:37 #6 av: Niklas

Installera Truecaller så slipper du samtalen. De brukar också ha koll på vilken typ av okynnesringare det är.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.