Iphonehögtalare (dockningsstation) ger inget ljud
Har kommit över en högtalare för Iphone med dockning/laddning på ovansidan för Iphone.
Fungerar utmärkt när jag kollade den hos farsan (som jag fått den av) med hans telefon. Fungerar dock varken med min eller fruns telefon. Alla telefoner Iphone 4.
Farsan kan inte minnas att han gjorde något när han köpt den för att få det att fungera (ingen mjukvara eller liknande), och tror inte heller att han ändrat någon inställning. Någon som har koll på om man måste ändra något på inställningar för att spela upp ljud via ansluten högtalare istället för telefonen?
Någon som har idé om vad det kan vara som spökar? Både min och fruns telefon laddar, men det går inte att spela musik genom dem/högtalaren när man sätter dem i dockningsstationen (men de har uppenbart kontakt eftersom att de som sagt laddar).
mvh Martin
Kommer musiken istället ut genom telefonens inbyggda högtalare eller hörs det inget alls?
#0: Vilken högtalare är det? På vår går det att antingen ansluta via docka ovanpå eller via kabel på baksidan. Man måste koppla om mellan dem via fjärrkontrollen.
#3: Den fungerar enligt beskrivningen som vår. Du bör hitta en omkopplare på fjärrkontrollen.
Det jag tror är omkopplaren gör att den blåa lampan på högtalaren (som visar att den är igång) går från att lysa fast till att börja blinka.
Som jag förstått det på det jag kan komma över och läsa på nätet visar fast sken att den har en källa inkopplad, dvs fast sken när iphonen sitter i borde betyda att den har den som källa och blinkande när den har iphonen i borde innebära att den går på den andra källan och där är inget inkopplat.
Det skumma är också att farsan visade hur den fungerade innan jag tog med den hem och då visade han med sin iphone, och den fungerade bra. När vi testat igen fungerar hans men inte min och fruns (med samma inställningar på högtalaren) så det borde inte vara omkopplaren.
Det är ju ingen avancerad grej, det är ju lite plug'n'play av det hela och därför är det ju jäkligt störigt att det fungerar med en av tre telefoner. Det borde vara en inställning på telefonen då kan man tycka, men jag kan inte komma på vad eller var. Och det är inte heller säkert att jag har rätt.
mvh Martin
Har du letat efter användarhandbok på nätet?
Ja, utan framgång
mvh Martin
Då tycker jag att du ska kontakta Kjell & Co och fråga. De måste kunna svara.
#8 Ja, får ta det en dag när jag är uppe i stan.
mvh Martin