(löst) Problem med icloudkopia och lite annat.
löst
mvh Martin
- Redigerat 2024-05-16 21:52 av Martin
Tillägg: Under säkerhteskopior ser jag båda, både den lilla från denna enheten som troligen skapades vid hängningen som sagt (och har tfn-namn "iphone") och den andra som är större och har det namnet dottern hade på sin stulna iphone. Men jag kan inte för mitt liv bli klok på hur jag får ner den versionen till telefonen….
mvh Martin
- Redigerat 2024-05-16 21:45 av Martin
#1: Jag har ju inte läst bakgrunden men kan du inte välja vilken kopia du vill om du nollställer telefonen och startar om från iCloud-kopia?
Det handlade om dotterns telefon som blev stulen och vi har ett familjeabonnemang på iCloud, vid installation av hennes telefon så skapades en ny backup (möjligt att jag gjorde ngt felval) och sedan hängde sig installationen och när jag sedan började om så fanns bara en minimala nya backupen med och inte allt. Problemet var också att vi såg aldrig hennes startkopia vid installationen utan jag fick för mig att den kunde dyka upp senare. Vet inte om det var för att vi har ett familjeabonnemang.
När jag sedan installerat telefonen "tom" och jag hade en svårt ledsen dotter så såg vi under iCloud att det låg en stor kopia där (som inte syntes vid installationen) och vi kunde dra hem den därifrån.
mvh Martin