När är det bäst att byta iPhone?
Om man inte akut behöver byta telefon, men vet att man snart behöver byta, när är det då bästa tiden att uppgradera sin iPhone? Tänker på saker som när nya modeller släpps och när äldre blir billigare.
Mvh // Johan
Den bästa tiden att byta iPhone beror på flera faktorer, inklusive när nya modeller släpps och när äldre modeller blir billigare. Här är några punkter att överväga:
Lansering av nya modeller: Apple släpper vanligtvis nya iPhone-modeller i september varje år. Om du kan vänta till denna tidpunkt, kan du få den senaste tekniken och funktionerna.
Prissänkningar på äldre modeller: När nya modeller släpps, sänks ofta priserna på äldre modeller. Om du inte behöver den senaste tekniken, kan det vara ett bra tillfälle att köpa en tidigare modell till ett lägre pris.
Black Friday och andra reor: Black Friday (sista fredagen i november) och andra stora reor kan också vara bra tillfällen att köpa en iPhone till rabatterat pris.
Operatörserbjudanden: Mobiloperatörer erbjuder ofta kampanjer och rabatter i samband med lanseringen av nya modeller eller under stora reor.
Sammanfattningsvis, om du kan vänta till september när nya modeller släpps, eller till stora reor som Black Friday, kan du få en bättre deal.
Källor:
Så fort man har skaffat den, byt till en Android. 😉😁
(Förlåååt, jag kunde inte låta bli! 😀😘)
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#1: Att först köpa en iPhone för många tusen och sedan köpa en annan telefon, är det nog bara Android-användare som är korkade nog att göra… (Förlåt, kunde inte heller låta bli… 😀😘)
Mvh // Johan
😅
Nu måste jag ju fråga en helt annan sak som jag funderat över (och kanske borde ta via pm då det är väldigt OT): Vad betyder din signatur? 🙂
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#3: När jag föddes bestod atmosfären av 334 parts per million CO2. Idag är den en bra bit över 400 ppm.
Mvh // Johan