iPhone 4S eller iPhone 5?
Vilken föredrar ni och varför? Hört några som gillar iPhone 4S mer än 5:an nämligen.
Använder båda och föredrar 5an bättre. Det går snabbt att tycka att den större skärmen är oslagbart mycket bättre än den mindre.
Om det inte handlar om pengar, skulle jag utan tveksan välja en femma före en 4s. Å andra sidan skulle jag aldrig teckna ett nytt abonnemang med bindningstid nu, när det med stor sannolikhet kommer en ny iPhone i september.
Mvh // Johan
#1 Ja grejen är att jag precis tecknat mig för en Samsun galaxy S4, ångrar mig en aning och överväger att kolla om någon som ångrar iPhone-köp är intresserad av att byta mot min Samsung. Lär aldrig få den bytt mot en nyare iPhone i höst dock… Så det är väl 5an eller ingen egentligen!
Men har du inte 14 dagars ångerrätt? De går ju ut med att de har det =)
#0: Som Johan skulle jag välja iPhone 5 om det inte var en fråga om pengar. Lite snabbare, lite större skärm, kommer att räcka lite längre in i framtiden. #2: Det har inte med tråden att göra men jag är nyfiken på varför du ångrar dig.
#4 Ja du, Samsung har en del fördelar helt klart, lika som iPhone har en del fördelar! Men det är så jäkla mycket nytt är väl mest det. Gillar mycket hur iPhone är upplagt… Svårt att förklara! För mycket på Samsung och för mycket att välja på och ändra inställningar och den krånglar och ändrar själv osv. Haha, emn ska ge den en chans några dagar till…
Ja det är ju byte mot en iPhone5 eller inget alls byter ju inte mto en 4s men komemr inte heller få den bytt mot en 5s sen :P
#5: Jag förstår vad du menar. Jag har lite vårt för att saker känns så utspridda i Android. Det är väl en vanesak.
#6 Ja men t ex ljudlös, råkar man sen komma åt volymknappen lite är ljudet plötsligt på på jobbet! Hände mig igår. Värdelöst! Och ska man stänga av vibrationen kan man inte göra de vid bara tyst eller bara vid ljud utan måste ändra varje gång osv osv. Sen är det ju att allt är så utspritt som sagt och finns FÖR mkt inställningar osv!
Plusset är väl alla appar som finns, sjukt mycket fler än i iOS och många fler gratis samt kameran gillar jag och att skärmen är så stor och telefonen så lätt. Min 4s känns som en sten nu… Men 5an är väl lite lättare?
Är det några appar du saknar som inte hindras av begränsningar i iOS?
#8 Nja ingen specifik som jag tänkt på ännu men finns så många olika varianter av olika flera olika fb-appar t ex och massa annat så man kan välja vilken man tycker är bäst :)
Okej, Facebook är jag inte så intresserad av.
#10 Nä det va ju ett exempel men är så med många program :)
Jag har fått en Android-platta av en kund nyligen. Blir inte klok på den. Man kan lägga genvägar på oändligt många olika sätt och det blir lätt att allt hamnar huller om buller i ett enda stort kaos. Men det som jag ogillar mest är hur dåligt det fungerar att scrolla. På iOS så följer scrollandet fingret perfekt, men på Android blir man nästan åksjuk och disorientierad.
Blir nog fast i iOS ett bra tag till. :)
Mvh // Johan
#12 Exakt, hatar scrollen det går så "segt" och hoppar konstigt. Flyter inte alls på som på iPhone. + att den är inte lika "känslig" på skärmen så man får trycka jättehårt på länkar osv för att komma in motför på iPhone. Överväger STARKT att byta mot en iPhone5 med nån som ångrat sin iPhone och vill ha android! :)
Ja, jag förstår inte hur du tänkte när du valde en SG4 framför en iPhone 5. Kanske blev du påverkad av de som just har den telefonen eller en annan androidtelefon, vad vet jag. Jag skulle aldrig välja en androidtelefon och jag tvingades välja någon annan än iphone så skulle jag istället välja en windowsbaserad telefon.
Jag såg att du skrev om facebook-appar. Att det finns flera att välja på och det är ju det som är 'problemet' tycker jag för finns det en massa andra så är de mer ostabila och dessa måste ju på något sätt synkas med originalet och det blir som kaka på kaka. Det är min gissning.
Att det inte 'flyter' lika bra som en iphone när man scrollar, trycker på knappar har jag också upplevt och det är verkligen irriterande.
Idag ska en av mina Medarbetare komma med sin nya värstingtelefon á la Nokia som är windowsbaserad och det ska bli kul att utforska den och se hur den fungerar gentemot SG4 och iPhone 5.
#14 Jag vet helt ärligt inte heller! Nästan alla jag känner hatar iPhone och PRISAR Android så jag föll väl för grupptrycket! ;) Gillade Note när jag testade den så därför. Och ja jag HATAR den inte den har fördelar men jag saknar iPhone…
Jag är lite nyfiken på nyaste Nokia Lumia dom ska tydligen va riktigt bra ändå iom att Nokia halkat efter rejält sen dom va riktigt poppis med 3310 osv. Men tror dom kommer ikapp lite med Lumian.
Tack för denna tråd! 😉
Jag och min iPhone 4 ska snart gå skilda vägar, och har då börjat fundera på om jag ska fortsätta med iPhone eller gå över till Android och i så fall mest troligt Samsung Galaxy S4. Men när jag läste denna tråd känner jag att jag nog blir med en ny iPhone - trivs ju med den! Nästa problem är väl bara om det blir 5:an eller den nya…
#16 Vad trevligt att du har bestämt dig för iPhone 5 är en grym telefon. Om man ska vänta är en stor fråga men jag kan dock säga att den nuvarande kommer ha fullt stöd för iOS 7. Tycker verkligen synd om Sarah som blev påverkad av grupptrycket. Hoppas verkligen hon kan på något sätt reda ut situationen.
#17: Ja, är inte så insatt i när den nya kan tänkas komma. Kanske mer värt att i så fall ta 5:an? Har kommit över en ganska förmånlig deal för en om jag samtidigt tecknar nytt abonnemang, vilket jag ändå måste göra.
#18 Det känns bra om du har fått en bra deal. Jag kan inte säga om det vore mer värt än att vänta på den nya men ett som är säkert att allt handlar ju om hur mycket du vill betala.
Läste precis nyss om att ryktet säger att iPhone 5S släpper telefonen i slutet av september eller i början av oktober.
Okej - tack för din kommentar! Då ska jag bestämma mig för om jag härdar ut till dess (min 4 har börjat med små egenheter, som jag tror kan åtgärdas med att byta batteri, men ska jag ändå köpa ny telefon så är det inget som prioriteras), eller om jag beställer hem 5:an innan.
Givetvis är det en prisfråga, men samtidigt så känner jag lite att "ska det vara så ska det vara". Det är ju ändå en telefon jag planerar att ha i åtminstone två år.
#21: Vad är det för typ av egenheter?
#22: Batteritiden är kraftigt försämrad, blir utslängd från appar, reagerar mycket långsammare samt "hänger" sig med jämna mellanrum.
Systemåterställde iPhonen för ett tag sedan i hopp om att det kanske skulle bli lite bättre - med tanke på att appar som kan ha varit batteritjuvar då skulle försvinna samt att jag på samma gång skulle ta bort alla bilder och annat som tar upp mycket minne. Problematiken har inte blivit bättre, snarare sämre, kan jag tycka.
Okej. Batteritiden kan bero på att batteriet är äldre. De andra sakerna tror jag har andra orsaker. Du kan testa Carat om du inte har gjort det. Det Gjorde underverk för min telefon.