iPhone 5, värdelös laddare
Har haft min 5:a i ca 6 månader och har avverkat 4 laddare…
Den lilla piggen går av, eller så slutar den bara fungera. Är det här ett vanligt problem på 5:an? Köpte även en adapter för att kunna använda 4:ans sladd, men samma där. Piggen i adaptern lossnar eller bara slutar fungera. Börjar bli heligt trött på detta. Har provat både apples egna och andra som jag hittat online. Blir vansinnigt dyrt i längden att köpa nya apple-sladdar hela tiden. Ingen skillnad på grejjerna är det iaf!
😡
Vi har inte råkat ut för det på någon av våra Laddare. Jag har inte ens hört talas om det tidigare. Däremot händer det att sladden in i kontakten blir dålig. Då brukar jag förstärka den med Sugru.
Sugru? Va är det? 😞
Det är väl det som hänt när den bara slutat fungera fast piggen hållt. Känns som en bra idé att förstärka lite 🙂
Jag har flera enheter där den nya laddaren (lightning) används och jag har aldrig varit med om att det går sönder 'så lätt' som du beskriver. Kanske är det mer oförsiktighet som gör att det går sönder? 😉
När jag drar ut sladden så håller jag i 'piggen' som du säger och drar ut den och inte i sladden för då kan man förstå att det går sönder. Bara en tanke på hur du hanterar det.. hehe!
Det jag har upplevt som jobbigt med sladden är att den blir 'ful' i färgen efter ett tag. Den är inte lika vit längre utan blir 'smutsig' och sedan att den korvar sig lite intill piggen.
Sugru: www.sugru.com 🙂
#5: Är det inte bara smuts då som du kan tvätta bort?
#4 Jag håller alltid i piggen när jag tar ut den ur telefonen. Oförsiktig är jag inte.
Det jag också märkt är att den lätt blir glapp, den vickar liksom omkring i telefonen… Kanske är telefonens anslutning det är fel på?
#8 tack för länk, ska undersöka 🙂
Det där med att vicka känner jag inte något av i mina enheter så det låter märkligt när du säger det. Jag har så perfekt uttag så att det går inte trycka in snett eller något utan rakt in i uttaget.
Vet att min kompis laddare(iphone 5) glappade/glappar. Har själv ingen iphone 5 så har inget eget problem med det. 😉
Följ mig på instagram, filippaaohlsson 
#13 Vad har du för telefon idag? Vad vill du ha sen?
Har just nu en 3:a. En rätt gammal sådan, både ljudknappen(den man höjer och sänker på) och avstängnings knappen har lossnat.(fast den hade ändå inte funkat på ett bra tag så blev inte särskilt ledsen.. 😉) Men funkar väldigt bra!
Ska faktiskt få en ''ny'' mobil imorgon/tisdag,(min systers gamla, då hon ska köpa en 5:a. Är inte värst kräsen på om mobilerna är nya eller gamla så klarar mig bra 😉) en Iphone 4.
Det är väl den mobilen jag har velat ha, en 4/4s. Hade ju överlevt med en 5:a också men har inget större behov av det ändå. Hade ju även överlevt utan Iphone också(som jag nog inte haft om jag ville ha nya mobiler hela tiden) och istället haft någon samsung. Är trotsallt bara 13år. hehe 😃
iPhone 3 är ju en gammal telefon och funkar bra fortfarande om man inte är så kräsen så jag tror du kommer bli glad över att få en iPhone 4. Om man är 13 år spelar ju ingen roll egentligen för om du är så pass intresserad av hur den fungerar och är tekniskt intresserad så är du en av dem som är på det övre skiktet på att kunna hantera telefonen. Kul att du ska ta del av iPhone 4 för det är en bra telefon!
Fick den idag(har dock inte kunnat sätta på den ska hämta ett simkort imorgon) och känns super. Det är ju en klart bättre mobil. 😉
Fast min syster köpte ingen 5:a, blev en sådandär samsung som tex när man läser följer efter ögonen så sidan scrollar. Väldigt cool, dock lite svår att förstå efter att ha haft iphone. Det blir super bra bilder också, jag fick testa lite 😉
#17 Hoppas hon kommer bli jättenöjd med den och hon kommer få lära sig ett helt nytt system så det tar sin tid.