Nu är den min! Hjälp!
Jag är ju helt ny med det här med iPhone.
Jag ska lägga till kontakter och då står det typ såhär:
mobil
iPhone
Vad är det för skillnad? Min pojkvän har iPhone också, ska jag skriva hans nummer där det står iPhone?
Spelar det någon roll?
Tacksam för svar! :)
Jag gissar på att du är i kontakter där du skriver info om personen ifråga?
Egentligen har det ingen betydelse vilket du väljer men jag brukar särskilja familj, mina vänner och bekanta om jag vet om de har en iphone eller inte och då om jag vet en person som har en iphone så väljer jag iphone osv.
Med tiden är det också lätt att förstå att en person har en iphone om de har iMessage igång vill säga för det är inte alla som har upptäckt det 😉 iMessage visar 'blå konversation' medan de andra alla övriga visas som 'grön konversation' i meddelanden (sms/mms).
Det du bör tänka på är att du synkar enbart adressboken med iCloud och inget annat för annars kommer det skapa förvirring. Det bästa är att endast ha sina kontakter på ett ställe.
Hur du enbart synkar endast med iCloud är att när du lägger till en e-post så se till att inte Synka till adressboken som tillhör e-posten.
iCloud kanske du inte har ställt in ännu men det är viktigt att du har igång det och du kommer vara tacksam över det ifall något händer. Du kan läsa mer om iCloud här:
Okej tack så jättemycket för svaret, nu hänger jag med lite :)!
Så lite så! Är det något mer du undrar över så tveka inte att fråga för man vill bara hjälpa till om man kan!!
#4 Okej tack så mycket :)!