iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 15762 ggr
karamell
8

Hur länge ska iPhone ladda?

Hur länge ska man ladda en iPhone innan man använder den?

Äldre telefoner ska man ju ladda i typ ett dygn för att batteriet ska hålla sig.

Behövs det?

Hänger inte med i utvecklingen så mycket haha, minns inte hur jag gjorde med min S3 :p

[Jens]
2

Det är inte nödvändigt idag för batteriets livslängd att ladda i flera timmar men rekommendationen kvarstår att man ska ladda batteriet första gången i 8 timmar för att det kan påverka hur batteriindikationen fungerar. Om du laddar den fullt och laddar ur den helt första gången så "kalibreras" batteriprocenten bättre och blir mer rättvisande.

Så om du orkar vänta, så gör gärna det! 😉

karamell
0

Okej då får vi se om jag orkar vänta haha :D

Inaarah
0

Det här var intressant. Här om dagen beställde jag hem en iPhone 5 - ska jag alltså låta den ladda minst åtta timmar vid första laddningen? Och sedan allra helst ladda ur helt den första gången?

iSawa
0

Kan säga att jag hört både det ena och de andra om laddning. När jag köpte min iPhone 5 i en fysisk Apple butik så säger de att det är bara att stoppa in simkortet och köra och när batteriet dör eller indikerar på låga % ladda den som vanligt.

[Jens]
0

#3 Fortfararande står jag fast vid 8 timmar på grund av batteriindikationen.

Inaarah
0

Hm, okej. Då får jag väl se hur länge mitt tålamod räcker!

[Jens]
4

#6 Det gör du! För efter det så vet du att du har gjort rätt! Grattis till den nya fantastiska telefonen. Jag har haft min sen första dagen den såldes i Sverige och är fortfarande väldigt nöjd med den!

Inaarah
1

#7: Kan ju åtminstone försöka sikta på att hålla dessa åtta timmar. 😃 Vad härligt att höra! Jag har en iPhone 4 sedan två år tillbaka och är väldigt nöjd med Apple. Har dock hört delade åsikter om femman, men jag hoppas det kommer bli bra. Borde kanske ha väntat till 5S, men kom över denna telefon för lite drygt 3 000 kr, och då kunde jag ju inte motstå den.

[Jens]
1

Näe, det gjorde du rätt i. När du skriver iPhone 4 menar du då utan S? Om det är så att du har den äldre versionen av iPhone 4 så lär du inte bli besviken! Gentemot iPhone 4S så är det känslan och att slippa det stora tunga glaset som finns på iPhone 4 och iPhone 4S. Sedan ska vi inte gå så jättedjupt i telefonen för det finns otroligt mycket som är bättre. Bara snabbheten i telefonen är ett jättekliv samt kontrasten i telefonen.

Dessutom så är iOS 7 på väg och säkerligen så kommer du bli väldigt glad för din nya telefon har stöd för allt som kommer i iOS7 medan de som har iPhone 4S kommer inte ha det.