Apple-ID har inaktiverats, vad göra?
Hej! Jag har använt samma Apple ID på min iphone 4 ett tag nu men får nu plötsligt upp texten "apple id har inaktiverats" så fort jag försöker ladda ner nån app. Prövade då med ett annat som då funkade ett tag med sen kom samma sak upp. Nu funkar inget Apple ID. Riktigt irriterande. Nån som vet nåt?
Det låter jättekonstigt. Det står inte att "Apple-ID har inaktiverats på grund av säkerhetsskäl"? Har du haft telefonen sedan första början eller har du köpt den utav en bekant?
Kanske skulle detta hjälpa dig på något sätt:
Nej det står inte att det är pga säkerhetsskäl. Jag köpte den utav en kompis ja :) men som sagt så har det ju inte varit så från början jag fick den
Provade du det jag länkade till?
Jag har samma problem och jag har haft samma problem nu ett tag och när jag ska ladda ner en app står det Ditt Apple ID Har Inaktiverats Och jag har haft min iPhone i 2 år nu och inte haft några problem och det går inte att skapa en ny id för det står samma sak jag tror det är en inställning som min mamma kommit åt när min lille bror köpt en massa appar och han har också det problemet som jag har nu snälla hjälp.
Om ditt konto har avaktiverats delvis kan du återställa det genom att använda iForgot (http://iforgot.apple.com/). Detta bör göra att du återigen har tillgång till de avaktiverade tjänsterna. Du kan också klicka på knappen ”Återställ lösenord” eller ”Glömt lösenordet?” knappar som visas i varningsmeddelandet.
Obs!: Om du är iCloud-användare ska du se till att skriva in din fullständiga e-postadress när du uppmanas att ande ditt Apple-ID. Till exampel, username@me.com eller @mac.com.