iPhone iFokus

iPhone

Etikett: frågor-och-problemlösning
Läst 25371 ggr
Desireedianavictoria
18

Ljudet i iPhone funkar inte utan lurar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Har en iPhone 5 och jag vet inte om det bara händer på iPhone eller ja men i alla fall. Jag har ett problem med mitt ljud. När jag till exempel vill lyssna på musik utan hörlurar eller över huvud taget använda mitt ljud så står det varje gång jag försöker skruva upp ljudet att hörlurarna sitter i, dock har jag inte i hörlurarna. Detta har hållit på i några veckor eller månad, jag har ingen aning. Men det stör mig rätt mycket att jag inte kan ringa någon utan att ha hörlurar i eller lyssna på musik. Jag kan inte göra något utan hörlurarna i som har med ljud att göra. Det kommer uppehåll då ljudet fungerar. Men det är i ytterst några sekunder eller nån minut. Skulle uppskatta om någon vet vad man ska göra eller ja! Ha det bra, och hoppas någon kan hjälpa mig! ;)

[Jens]
6

Det kan vara så att du har fått i lite damm eller något i hörlursuttaget? Kolla gärna däri för det kan vara orsaken till att telefonen tror att du använder hörlurar. Om du tar bort bomullstoppen på en örontops och rör lite i hålet försiktigt så kanske det lossnar. Det är en tanke som jag kan komma på. Ett annat alternativ är att du gör en systemåterställning? Har du testat det?

Desireedianavictoria
0

Vad är systemåterställning? ;)

Desireedianavictoria
0

Det fungerade inte med tops..

[Jens]
26

#2 Här har du info om hur man systemåterställer din telefon men läs noga och gör det dom skriver. http://support.apple.com/kb/ht1414?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE