iPhone iFokus

iPhone

Etikett: appar
Läst 11068 ggr
M A N I N A N
0

iPhone-app med enfärgade bakgrunds-/låsskärmbilder

Någon som kan tipsa om en app med enfärgade bilder till bakgrundsskärmen/låsskärmen. Verkar bara finnas motiv som föreställer eller inte föreställer olika saker. Jag vill ha en bakgrund som bara är enfärgad utan skiftningar. Men kunna välja mellan olika färger och nyanser. Jag har en app till samsungen från Play som heter "Färg Bakgrund". Den är perfekt men verkar inte finnas i Appstore :( Någon som kan tipsa om något liknande så vore jag tacksam.

[Jens]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om jag förstår dig så menar du enfärgade färger helt enkelt? Svar, vit, rosa m.m? Det kan du skapa själv och lägga i Bilder. Sedan gå till Inställningar > Ljusstyrka och bakgrund > Bakgrundsbild. Där klickar du på '>'-symbolen till höger och välja Bildbibliotek eller Kamerarulle.

Bifogade ett exempel på enfärgad bild (svart till iphone 5, 640 x 1136).

Niklas
0

Jag gör dem också själv. Här är den jag har i iPad.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

M A N I N A N
0

Det var ju en mycket smartare idé än att skaffa en app! Den stora frågan är nu: Hur gör jag en blå bild?

Niklas
0

Vilken blå färg vill du ha? Jag kan göra en till dig om du inte har något program.

M A N I N A N
0

Jag tog bara blå som exempel. Helst skulle jag vilja göra själv. För att kunna byta. Är det svårt? Vad för program behöver man? Du får gärna göra en bild till mig. Den färg jag har i samsungen heter heavenly blue. Säkert svårt för dig att veta hur den ser ut. Den är ganska mild. Gör inget om det blir lite gråblått. Det går bra med grönt oxå. Ingen skrikig färg bara och inget pastelligt. Snällt av dig att vilja hjälpa till 😄

Niklas
0

Finns den färg du vill ha här? http://www.w3schools.com/cssref/css_colornames.asp Jag använder iDraw för att göra bakgrunder, men det finns säkert billigare alternativ.

M A N I N A N
0

Cornflowerblue

Niklas
0

Så här?

M A N I N A N
0

Å tusen tack😊Precis så😃 Du har gjort dagens goda gärning😄

Niklas
0

Ingen orsak. 🙂

M A N I N A N
0

Stor sak för mig iaf

Niklas
0

Då får du säga till när du vill ha någon annan färg. Det går snabbt att göra dem.