iPhone iFokus

iPhone

Etikettövrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 4622 ggr
[SarahOhrn]
0

Halebop i Telia-låst iPhone

Idag ska jag äntligen byta min samsung mot en iphone med en kille. Hans iphone 5 är köpt med telia och jag har halebop. Googlat och står ju att det ska funka hittar dock inga helt färska inlägg så vill kolla om någon vet så det fortfarande funkar så jag inte står där utan telefon sen :P

[Jens]
2

https://forum.tewss.telia.se/topic/6104-telialast-iphone-och-halebop-sim/

Enligt detta inlägg så ska det inte vara några problem. För att vara extra säker så tycker jag att du ska ringa telia teknisk support.

Om allt går vägen så måste jag få gratulera dig för till en så bra telefon: G R A T T I S !!

[SarahOhrn]
1

#1 Ja alltså ÖVERALLT står det att det går och folk som använder Halebop så det borde ju inte vara ngt problem. 

Tack! Äntligen slipper jag Samsung-skiten, aldrig mer det misstaget ;) Kl 18 ikväll ska vi mötas upp. Han har haft iPhonen 9 månader MEN fick en helt ny på reklamation förra veckan så den är nog nice! :)

[SarahOhrn]
1

Frågade Telia och fick svaret "det kan fungera men inget vi lovar". Frågade om dom va låst på operatörs- eller nätnivå och han sa nätnivå så då ska ju Halebop funka eftersom det är samma nät. Dom vill bara inte ha ansvar för om det inte funkar.

[Jens]
1

Jag hoppas att telefonen funkar bra och allt går precis som du vill.

[SarahOhrn]
2

Nu är den här! LYCKA! Som jag väntat p ådetta, haha, en hel månad med Android tog kål på mig! ;) Det tåkiga är att han inte nämdne att det va ett jack i den (trots att den bara va 3v gammal) men jag tog den ändå haha, för hade åkt 4 mil och den enda i närheten som velat byta: Det är en iPhone5! ;) Och förutom den pricken så är den fin och ja, aldrig mer ska jag svika Apple kan jag lova! ;)

[Jens]
1

Grattis grattis till världens bästa telefon! 🙂

Jag var mycket tidigt ute med att få iPhone 5 i handen och tror att jag var bland de första i Sverige att ha det. Tro mig när jag säger att jag är lika nöjd idag som jag var när jag fick den! Aldrig krånglat, funkar alltid klockrent och superlätt telefon men mycket hög prestanda och med en skärpa/kontrast som är grym! Det finns så mycket som man skulle kunna säga om telefonen men det får du utforska själv.🤓

Måste säga att det är tur att du är bekant med avtal och sånt så inte något går fel vid telefonbytet. Nu kommer du leka som sjutton med telefonen och när du väl har lärt känna den så kommer ännu en glädjande nyhet och det är iOS 7. Jag dör av längtan att få lära mig allt om iOS 7 och använda det.

Grattis återigen, helvetet är över! 😉

[SarahOhrn]
2

Skönt att höra! Hade ju 4S innan vet inte riktigt vad skillnaderna är än men märker väl ;) Dock hatar jag hörlurarna, hur fan tänkte dom där?! Men får leta fram mina bra jag köpte separat förut vet inte vart dom tagit vägen dock, haha! 

Ja just byten har jga inte så bra koll på dock men fick kvitto, vi skrev ett "avtal" mellan varann osv (han va väldigt noga med det) så det kändes iaf bra. 

Haha tack! Nu ska jag lägga mig och leka med telefonen ;D Lär inte somna på ett tag…..

[SarahOhrn]
1

Äntligen kan jag skriva sms och på nätet igen från telefonen utan dödsångest haha

[Jens]
0

När det gäller höglurarna så får jag hålla med. Jag är inte alls bekväm med dem och jag har inte sett någon använda dem heller. 

Jag tror de flesta köper egna hörlurar efter eget tycke för det är så viktigt att det ska kännas bekvämt för en själv.

[SarahOhrn]
0

#9 Är nog så, dom på 4an va inte heller bra mne dom här är ju helt värdelösa, hur tänkte dom att dom där ska fastna i öronen ens, haha! Oh well! Får införskaffa nya ;) Där har Samsung ett plus, dom som följer med där är riktigt bra!

[Jens]
0

Som sagt så finns det väldigt stor marknad på hörlurar så det gäller vad som passar en bäst och vad man vill ska strömma till örat. Jag är den som inte vill störas av något annat än det som hörs från telefonen och då valde jag lurar från 'Beats By Dre'.

Niklas
0

Jag använder Apple Earbuds. De funkar urbra till mina öron. 🙂

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[SarahOhrn]
0

Jag har ett par "billiga" från Mediamarkt men som ändå är såna mjuka in-ear och inte dom där hårda som inte ens sitter. Men ska skaffa nå såna bättre så småningom! :)