iPhone iFokus

iPhone

Etikett: övrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 2326 ggr
iPhonedigger57
0

Kommer inte åt min router med min iPhone 5

I min Samsung S3 kunde jag komma åt min router och alla filer (bilder&musik o  dyl.) som låg på en Hdd  kopplad med usb. Men det kan jag inte i min iPhone 5. Är det nån som vet?

Ha En Bra Dag

[Jens]
2

På det vanliga viset så tror jag inte att det går utan du måste använda dig utav en app. Jag googlade lite och fann FileBrowser (38 kr) som skulle kunna lösa ditt problem. Jag använder det inte själv utan om jag vill komma åt mina bilder, dokument så finns de på ett 'moln' på nätet.

Vad är det för filer du vill åt egentligen? Är det bilder, dokument så tycker jag du ska använda dig utav något moln (t ex SkyDrive, DropBox) och lägga dem där och sedan komma åt dem var du än är. Filer som ligger på en extern hårddisk kommer du endast åt när du är hemma.

Innan du laddar ner FileBrowser så avvakta lite för det kan finnas andra här på forumet som kan hjälpa dig med andra smarta lösningar än vad jag har kommit med.

iPhonedigger57
0

Tack för svaret

Ja det är både bilder o dokument men mest musik som man kan ladda över till telefonen, det var mycket enkelt med min samsung S3. Men med iPhone blev allt mycket mer komplicerat har bara haft den ca. 1 månad "man lär så länge man lever" heter det.

Ska kanske prova den appen som du föreslog, hade app till S3;an om jag inte minns fel.

Ha En Bra Dag