iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 2333 ggr
minalala
0

Problem med batteritid i iPhone 4

Hejsan!

Jag har haft Iphone 4 i två år nu och har blivit abonemang  hos Tele 2. Tills jag har sagt upp mig från de, telefonen fungerade utmärkt!

Nu fungerar det väldigt långsamt, Laddare tar slut fortare än vanligt och däremot jag kan inte skriva Review and rate i app store…

vad kan det bli problemet? Om nån har haft sådant problem och kan råda mig…

tack i förväg

strong.ale
1

Med batteriet kan jag ge alla ett tips som läser detta det är många som DIREKT när dom ser att det finns bara 2-3% kvar på sin mobil, bokstavligt talat springer till mobilladdaren och laddar den. Tipset; låt batteriet ta slut helt och ifall du inte har någon anvädning av den låt den vara avstäningd 1-1,5 timme bateriet kommer med detta hålla längre. Detta funkar med mobilder, iPad, ipod, datorer o.s.v

MVH Mimmi

Niklas
0

#0: Mitt tips är att du testar appen Carat. Den kan berätta vad som tar onödigt mycket kraft ur batteriet. Det kan också vara så att telefonens batteri börjar bli slitet. Då är byte den enda lösningen.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[SarahOhrn]
0

Kan i alla fall säga att det INTE har med operatören att göra som det lät i TS som du trodde, att när du sagt upp abonnemanget blev batteriet plötsligt dåligt. Inget operatören kan påverka! :) Tyvärr inga tips ang batteriet men dom blir ju tyvärr sämre. Min 4S började krångla efter dryga året också plötsligt dog den vid 7% och tog slut jättesnabbt.

[zacce88]
0

Året är 2013. 

Du behöver verkligen inte regelbundet ladda ur mobilen helt.

Istället ska man försöka att aldrig ha under 25% om man vill förlänga batteriets livslängd. 

Batterierna älskar att laddas fullt och att sen få "springa fritt" så undvik att ha mobilen på laddning hela dagar eller för långa perioder!

Tänk även på att hålla mobilen svalt eftersom då trivs batteriet som bäst.

I övrigt så blir batterierna ganska döda efter några år. Blir det för jobbigt kan du gå och byta hos en kvalificerad verkstad. Eller youtube:a dig till hur du byter själv. :D http://www.youtube.com/watch?v=FElTpwzYaYw

Fast då försvinner nog allt vad garanti heter :P