Puk-kod till iPhone
Hej! Jag råkade stänga v min mammas iPhone och hon kan inte puk-koden för hon har tappat bort den.. Detta är en jobbtelefon.. Snälla hjälp mig!! FORT!! Hur ska jag göra? D:
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
Vart har hon sitt abonnemang någonstans? Telenor, Tele2, 3 Ring till operatören och be dom ge er en ny Puk-kod!
Tror att det är telenor?.. :/ okej, ska säga det till henne imorrn.. Kan ändå inte göra det nu. Hon är för sur för det.. För hon kan ju inte starta mobilen!
Maija. ~ett liv utan djur är inget liv alls~
När det är en jobbtelefon så får hon kontakta de som levererade telefonen på jobbet (IT-avd?) och de brukar oftast ha PUK-koden till telefonen.
Beror helt på operatör, vet uaf på Tele2 där jag jobbar, kan hon även som företagare ringa in som vanligt till företagskundservice och få den (efter säkerhetsfrågor) är det däremot RAM-avtal (stort företag) måste det gå via en kontaktperson ( t ex IT ) på företaget för att få fram den alt företagets kontaktpersoner ringa in för att få den! :) Men är det ett vanligt icke RAM-avtal kan hon själv ringa operatören och få ut den men dom kan vilja ha organisationsnummer, kundnummer, adress t ex men vet inte Telenors rutiner! :)
#4 Hade ingen aning om detta men så bra att du informerar =) Själv jobbar jag på ett stort bolag och måste lämna in min telefon till iT-avd så fort det händer något. =)
#5 Ja precis då ligger ni antagligen under RAM-avtal vilket gör att kontaktpersoner som ofta brukar vara IT har uppgifterna alt. får ringa in till storkundssupporten då ni "vanliga" slutanvändare inte får ringa dit! :) Men vanliga företagare behandlas direkt av oss.