iPhone hittar inte nätet
Jag har en 3gs och har 3! som operatör.
Har aldrig varit nöjd med dom som operatör eftersom sändningen ofta är dålig på platser där alla andra nät fungerar.
Jag bor nära havet(nära danmark) och nu stötte jag på ett nytt problem.
Mobilen har gått in på danska 3, och jag kan inte ändra tillbaka till det svenska. Det svenska kommer inte fram när jag försöker ändra manuellt. Får upp telia, tele2 och liknande men inte svenska 3.
Hur går jag då till väga? Jag kan ju inte ringa till dom eftersom jag har kontantkort och jag då ringer från utlandet vilket kostar mycket mer än när jag ringer från Sverige( vet inte ens om jag skulle kunna koppla upp ett samtal. Kan inte ta emot eller skicka sms i alla fall). Kan tydligen inte skicka sms heller eller nås på mobilen.
Någon som vet vad jag kan görA?
Jag tror detta skulle lösa ditt problem: http://support.apple.com/kb/ht1807?viewlocale=sv_SE
Tack. Det löste sig själv efter några timmar och jag hittade vanliga 3 igen.
#2 Jag själv har 3 som leverantör och om jag skulle vara i danmark så är det samma kostnad för mig där som i Sverige. Gäller inte det samma för de som har kontantkort? http://www.tre.se/Privat/3Utland/3Utland/ Ta gärna också en extra titt på den länk som jag hänvisade till på Apple Support sida för det finns flera goda tips som kanske skulle vara till hands.
Hamnade på dansk nät idag igen. det visar sig att ingen kan ringa till mig, jag kan inte ringa till någon och samma sak med sms.
Skulle det fungerat verkar det som att jag betalar ungefär samma taxa so inom sverige om jag ringer, men de tkosta också att ta emot samtal.
Nu slipper jag det problemet eftersom det inte går att göra något av det.
Ska kika på länken när jag får tillfälle.
Även om du har kontantkort så ska du kunna få hjälp av tre support och att de hindrar din telefon att använda sig av roaming och att koppla över till utländska mobila nät.
Du kan lätt ändra det igen genom att be dem ta bort det ifall du skulle åka utomlands igen.