Får inte igång Amethyst iPig
Jag har köpt en Amethyst iPig (i går) men får inte igång den. Det stod inget i manualen (läste på engelska så jag kan ha missat någpot) jag har haft den på laddning då den är på (blinkar rött) och då den är av. Den har nu laddat i… 4 timmar och den lyser rött då jag slår igång den men så snabbt jag drar ut laddnings kabeln så slocknar den. Vad skall jag göra? :/
_Kan någon här hjälpa mig med detta? där är ju en apple produkt så någon apple galning finns det väl här som vet hur jag skall göra? xD
_
Jag har ingen koll på ditt problem men jag googlade precis på vad en iPig vad och HERREGUD VAD SÖTA! Haha, jag vill också ha en juuuuuu!
haha ;)
Är fyra timmar tillräckligt länge för laddning? Prova att ladda över natten.
Jag har googlat runt lite om denna 'söta' pryl och jag vet inte om jag har tolkat det rätt men det finns tydligen en massa olika varianter av denna iPig.
Har du skaffat dig en som har stöd för bluetooth? De 'äldre' iPig har inte stöd för t ex iPhone 5.
Rätta mig gärna om jag har fel för det kan vara så att jag har funnit fel information.
Jag skall koppla in min android (vilket funkar) jag har ingen aning om vilken Version jag har… Det står i manualen (som endast finns på engelska, franska, tyska och något mer) att de med batteri har någon form av grejj bak på ryggen men in har inte det. Jag bryr mig inte så mycket ifall den inte har batteri men den funkar ju liksom inte alls nu :/
Men om den inte har något batteri kommer den väl inte att fungera utan extern ström?
#6 Sant, det ska finnas en strömkabel med adapter till den vad jag kan se i instruktionsboken. http://www.speakal.com/user_manual/iPig.pdf #5 Om du inte har en aning om vilken Version du har så undrar jag hur vi ska kunna hjälpa dig :) det måste finnas något nummer på en etikett eller något? På iPiggen så att säga. Det kanske är en sån här: http://i.testfreaks.com/blog/wp-content/uploads/2009/01/windowslivewriteripigipoddockspeakersoundsystem-12514dscf3354-2.jpg
#7 Nej, det är en Amethyst iPig, de där heter bara iPig… Min har glasögon men enligt manualen så verkar det som om det finns två (eller flera) med glasögon och en har batteri och en inte.
#6 Den funkar inte med kabeln i heller :/
Det borde månne vara denna du har då? http://www.speakal.com/cool_ipig.html .. och du har en iphone 4 ?
#9 Ja och nej, jag har en HTC Desire S skall köpa en HTC One S. Funkar för min kompis som en Amethyst Super Pig dvs en sådan som jag köpte
Okej, och du skriver om hjälp på en iphone-tråd? Jag har suttit många timmar för att hjälpa dig i tron att du har en iPhone!! Men ser nu att jag har läst fel för du nämnde android tidigare. Så tokigt! hahaha! Inte för att vara dum eller något men jag tror du skulle få bättre hjälp på mobiltelefoner eller android iFokus istället =) De båda forumen är mer inriktade på android och har bättre koll på vad som funkar och inte funkar tillsammans. Amethyst iPig är inte en apple produkt utan det rekommenderas av Apple för att denna produkt funkar bra ihop med Apples telefoner.
Den är ju "special" designad för apple produkter men det är inte kopplingen mobil-ipig som är problemet det är att den inte funkar alls, ingen ström eller något sådant :o
Ja, det var det jag skrev 😉 Det är inte en apple produkt utan det rekommenderas av Apple. Det är många produkter som gör det.
Nåväl, att du inte får igång den med ström förvånar mig för att denna produkt kan jämföras med nästan vilken extern högtalare som helst. Det finns en strömkabel att sätta i och sedan är den igång helt enkelt (se bild).
Jag tycker du ska gå tillbaka till butiken där du köpte produkten och be dem hjälpa dig med det och säga att den inte fungerar. Har du köpt den via nätet så reklamera varan eftersom den inte fungerar.
#13 jo jag skall göra det, manualen som jag har ser ut som den du laddade upp (fast min har glasögon) enligt en text på lådan så skall en utan batteri väga 2.32 och en med 2.5kg (ellr 1.32 och 2.5kg) men hur som hälst så väger min med låda och allt x.25 så den kommer inte ens upp i den utan batteri vikten :o