iPhone iFokus

iPhone

Etikett: itunes
Läst 11216 ggr
iPhoneNovis
21

Hur rensar jag en iPhone 4s jag köpt begagnad?

Har idag köpt en begagnad iPhone 4s som inte var fabriksåterställd innan. Hur gör jag om jag vill ta bort allt så den är som "ny" igen?

Jag har allt jag vill ha på den i min iTunes eftersom min förra telefon blev stulen.

Kan jag radera allt innehåll från telefonen först innan jag synkar den med min iTunes?

Kan jag ens återställa den via iTunes annars - den har ju inte varit uppkopplad mot mitt iTunes konto innan?

Är lite orolig för att bli av med mitt innehåll i iTunes som ju är det enda jag har kvar från allt jag hade på min gamla stulna telefon…

Är inte så hajj på telefoner som ni märker =)

Niklas
1

Vill du göra en total Återställning väljer du Inställningar > Allmänt > Återställ > Radera allt innehåll och inst. Sen kan du Synka mot iTunes och välja att återställa från backup där.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

iPhoneNovis
0

Tack!

Ska jag alltså först Synka den som den är mot mitt iTuneskonto och då som typ en ny enhet - sedan Radera allt innehåll etc. görs från själva telefonen? Ska telefonen vara kopplad mot iTunes (med kabel) när jag gör detta?

Mvh Åsa

Niklas
0

Om du inte vill behålla det som är på den behöver du inte Synka först. Det gör du när du har raderat allt på den.

iPhoneNovis
1

Tack, nu har jag lyckats!

Synkade den med iTunes först om något skulle gå fel vid borttagandet men på något sätt blev den fabriksåterställd i samband med det - vet inte riktigt hur det gick till men resultatet blev ju precis som jag ville =)

Stort tack för hjälpen, snabbt svarat dessutom vilket ju är att önska när man kört fast med något.

Ha en fortsatt skön sommar!

Niklas
0

Vad bra. Det är så det ska vara. 🙂 Hoppas din sommar också fortsätter bra!