iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 26931 ggr
Runans
0

Anteckningar borta i Iphone

Hur gör jag och vad kan ha hänt? Jag har inte ändrat några inställningar. Har iCloud sedan några månader, men vet egentligen inte hur jag använder det. Nu förstår du nog som läser att jag har dålig koll på min telefon och vad man använder molnet till (har även en mac), ser ut som att jag har iCloud ansluten till min iPad som min dotter har fått och som jag inte har tillgång till längre, dock inte min mac vad jag vet/kan se. 

Hur som helst är anteckningarna borta och det är ju besvärligt eftersom jag har en massa viktiga saker antecknade som jag inte har någon annanstans. 

När jag i Inställningar hittar iCloud är anteckningar avstängd, klickar in det men hur kommer jag vidare? När jag klickar på Konto står det vid Lagringsplan Läser in…. och inget händer.

På lagring, säkerhetskopiering står det också Läser in… under Totalt utrymme och Tillgänglighet men inget mer händer där heller. Till slut provar jag att slå på Wi-Fi och då får jag ingång det och skapar ett nytt ICloud-konto (trodde jag hade ett för min emailadress står där).

Jag får ändå inte fram mina anteckningar. 

Har inte gjort Programuppdatering iOS 6.1.4 som är för telefonens högtalare, det ligger kvar som en påminnelse som jag inte får bort. Är det något jag måste göra.. :( och vad har jag för nytta av det)

Håhå jaja är det någon som orkar hjälpa en okunnig skulle jag bli så glad så glad

Niklas
0

När det står läser in får du vänta lite. Det kan ta någon minut om du har mycket i telefonen. Har du tittat i din dotters iPad om det finns några anteckningar som är dina där? Är den inställd på att Synka anteckningar till iCloud? Just synkning tycker jag inte är så bra att göra mot samma Apple-ID i olika personers i-prylar. Om en tar bort saker kan det försvinna från andras också.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Runans
0

Tack, men dottern hade inte använt anteckningar, inte heller tagit bort några, så det är väl bara att acceptera och inse att man inte ska spara viktiga saker på telefonen.

Niklas
0

Jag rekommenderar att du skaffar en texteditor som sparar dina texter i Dropbox. Då kan du komma åt dem både från iPhone, iPad, datorn och vilken webbläsare om helst.

Runans
0

Bra idé, det har jag faktiskt redan, men har nästan glömt bort den. TACK för tipset

Niklas
0

🙂 Vilken editor är din favorit?