iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 5534 ggr
Brullebro
1

iPhone laddar bara ibland

Halloj! 
Min Iphone 4 har fått något fel, den laddar bara när den har dött och det är inte säkert att den laddar heller. Inget fel på laddaren. Jag kan ha den i laddaren men den laddar inte, men den håller samma nivå på batteriet och kan ibland (utan något symbol för att den laddar) gå upp några procent. Vad kan felet vara? Batteriet håller inte särskilt länge heller. Kan det vara batteriet som måste bytas?

Warney
1

Testa att hålla inne låsknappen och hemknappen samtidigt tills en apple logga kommer upp, släpp då. Detta löser många problem.

Om inte det funkar så kan du testa en systemåterställning, var noga med att Säkerhetskopiera allt först.

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

Brullebro
0

#1 Har provat de flertalet gånger men det funkar tyvärr inte :/ 

Jo jag tänkte det, men jag får ju inte över någonting på datorn från telefonen efter som att den inte vill ladda. Det knepiga är att när jag stängt av mobilen, sätter i laddaren, så står det att den laddar och den sätts igång efter en liten stund, men direkt som den startar så slutar den ladda. Håller på att bli galen på detta!

Niklas
0

Har du provat att ladda den över natten?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Brullebro
0

#3 Ja alltså, om jag har typ 4%, med laddaren i så dör den ju tillslut och startar om och laddar, men på morgon när jag vaknar så kan jag ha ca 70% (vad jag tror -->) så har den nog laddat fullt och slutar ladda igen trots att laddaren är i. 
Bytte skärm på den för någon dag sen, nya skärmen var dock trasig så jag fick sätta tillbaka laddaren, två dagar efter började problemet med laddningen. Bytte till den nya skärmen jag fick idag och då kollade jag lite extra på batteriet och ingångarna till laddarna, men inget verkar vara fel där. Eftersom att den får för sig att ladda så tror jag inte att det är glapp någonstans eller fel på något kontakt, utan att den bara fuckat upp sig.