iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 7162 ggr
makeupbox
2013-08-15 23:19
0

Min iPhone dog bara

Antar att det finns flera såna här trådar , har googlat och hittat en massa men känner ändå inte att jag får svar.

Har haft min iphone 4 sedan maj 2011 så den har en tid på sin nacke. Förutom att framsidan är sprucken och homeknappen är lite sisådär är det inget utan den funkar bra. Men nu ikväll så dog den bara. Jag höll på med den bara ett par minuter innan. Den är helt svart och jag har testat att hålla ned home med av/på knappen i 30 sekunder flera gånger, lagt den på laddning och kopplat in den i datorn. Inget händer. Det går att ringa till den , tonerna går fram så d-ö-d kan den väll ändå inte vara då?
Såg någonstans att man skulle låta den laddar ur och sedan ladda den så kunde det funka. Hade ca 30% då den dog och nu har den laddats trots att den är död i en timme så nu är det säkert 100%, så kommer ta jätte lång tid att få den att ladda ur enbart..

Jag ska byta ut den snart men vill gärna att den nya iphonen ska släppas så just nu behöver jag den. Vad kan jag göra? Tips?

Niklas
2013-08-16 11:56
0

Jag tycker det låter som om det kan vara något fel på skärmen, så att den ser död ut men faktiskt jobbar. I så all vet jag inte om det är så mycket att göra om du inte vill byta ut skärmen. Kan du nå den från iTunes om du kopplar den till datorn?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

makeupbox
2013-08-16 12:26
0

Det kommer inget ljud heller så då är ljudet också trasigt och inget händer då den kopplas in i datorn. Så finns inga tecken på att den lever förutom att toner går fram då man ringer till den visar ingenting.

Niklas
2013-08-16 13:20
0

Okej, då låter det som något annat i den är trasigt. Jag har inga tips tyvärr.

Warney
2013-08-16 14:28
1

Tror inte det finns så mycket att göra. Låt den vara ett bra tag så den laddar ur helt och testa igen. Ett alternativ är att lämna in den. Men förmodligen inte värt på en såpass gammal telefon.

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

makeupbox
2013-08-16 19:11
0

Testade nu i eftermiddags att koppla in den i datorn igen och då startade den. Väldigt konstigt. Men ska bli skönt då en ny iphone släpps så att jag kan uppgradera.

Hoppas inte att det händer igen innan dess bara

Niklas
2013-08-16 20:13
0

#5: Synkar du med iCloud ifall något skulle hända igen?

makeupbox
2013-08-18 00:05
0

Nää , jag delar iCloud med min mamma så vill inte göra det. Kan jag göra det via iTunes på min dator istället?

Niklas
2013-08-18 06:32
0

Du kan Synka med iTunes på datorn. Fast tänk på att du kan använda ett eget Apple-ID för just iCloud. Det kostar inget och då får ni dubbelt så mycket utrymme tillsammans. Dessutom tycker jag att Återställning är enklare om det händer något eller vid byte av telefon.

makeupbox
2013-08-18 11:49
0

Okej jag får kolla på det där i veckan och fixa :) Gör jag ett nytt eget Apple-ID på iCloud i datorn?
Jag hade ändå tänkt då jag skaffar ny mobil i höst att ha eget Apple-ID

Niklas
2013-08-18 12:32
0

Precis, du skapar ett eget Apple-ID för iCloud. Det hindrar inte att du ändå använder samma Apple-ID som din mamma för att köpa appar. Då behöver ni inte betala två gånger för appar ni använder båda två.

makeupbox
2013-08-18 12:54
0

Nä precis det är därför vi har gjort så att vi delat på ID :)