iPhone iFokus

iPhone

Etikettinställningar
Läst 2650 ggr
iPuke5
0

Alla ringer mig med dolt nummer (iPhone 5)

Hej!

Alla som ringer till min iPhone 5 har dolt nummer, och med en Android telefon ser jag numren som ringer till mig. Vad är fel? Inställningar eller nåt man måste ändra för att fixa det här problemet?

Vissa när de ringer har "Dolt nummer" i röd text, medans andra har i svart text. Vad är skillnaden?

Tacksam för svar.

K12345
1

Att dom har dolt nummer kan bara dom fixa (tror jag) ? Den röda texten kan bero på, (om du menar inne på senaste samtal), att du inte svarade på det samtalet! Och är texten svart, så är det för att du svarat! :)

// Linn da' coolest!

[Jens]
5

Jag måste få fråga. De som ringer dig är dina vänner som du har i t ex adressboken i telefonen men trots det så visas det 'dolt nummer' när de ringer? Eller är det så att enstaka telefonsamtal är dolda?

Om du har personerna i adressboken, ta kontakt med dem och hör om de har valt alternativet att skydda sitt nummer när de ringer. Om inte så är fallet så återkom.

Jag har aldrig hört något liknande innan men kan tänka mig två saker som jag kom på på rak arm och det är att din leverantör har gjort något med ditt konto (sim-kort). Det andra är att du har installerat en app som har gjort att detta har uppstått men vad det kan vara vet jag ej.

Det var mina funderingar kring ditt problem. 😉