iPhone iFokus

iPhone

Etikettnyheter
Läst 1524 ggr
Niklas
3

Ny iPhone presenteras 10 september

Sannolika uppgifter från AllThingsD säger att Apple kommer att presentera minst en ny iPhone 10:e september 2013.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

iPuke5
0

iPhone 5C?.. Mer plastigt får man leta efter.

K12345
0

Spännande! Men har hört mycket om att den ska bestå av bara ren plast (vet dock inte om det är helt sant) Om den är snygg - Ska jag ha den! ;) Hoppas iOS7 kommer typ samtidigt…

// Linn da' coolest!

Niklas
0

#2: De släpper eventuellt två telefoner, varav den enklare kan ha en baksida av plast. Räkna med att de släpper en efterföljare till iPhone 5 också.

K12345
0

5C va? Har hört att den typ ska komma till USA och Kanda i Oktober nån gång :) ??

// Linn da' coolest!

Niklas
0

Det finns inga bekräftade uppgifter om det.

makeupbox
1

Kul! Längtar. Ska bli roligt att få se då jag tänkt att uppgradera.

iPuke5
1

Det kan bli trevligt om de för en gång skulle släpper en quad core telefon så att det blir lite konkurrens mellan Android konkurrenterna.

Känns så enformigt med A5, och A6 när det bara är dual cores med snabbare frekvens som inte gör speciell stor skillnad ändå.

Niklas
0

#7: Vad menar du med inte så stor skillnad? De brukar vanligtvis bli betydligt snabbare med varje ny modell.

[kissidor]
2

fast jag själv föredrar android så tycker jag rätt ska vara rätt, och då måste jag säga som svar på #7 att en quad core-processor i sig inte nödvändigtvis förbättrar den upplevda prestandan på telefonen 🙂.

för att just det ska göra nämnvärd skillnad krävs det att apparna är anpassade för att utnyttja de två extra processorkärnorna vilket inte är så vanligt att de är. för att uttrycka sig väldigt enkelt så är en dual core som tickar i 2GHz att föredra framför en quad core i 1GHz, även om det är som du säger att den ökade frekvensen inte egentligen heller gör nån större skillnad som användaren kan märka av, det går redan så fort så andra saker blir oftast mer betydelsefulla.

sen är det heller inget att hymla med att android är mer resurskrävande än iOS, det krävs vassare hårdvara för samma prestation helt enkelt - därför är det bra att androidtillverkarna fläskar i för allt vad de är värda med hårdvaran i sina flaggskeppsmodeller, för att tillgodose de kräsna, men för er som föredrar iOS finns det ingen anledning att hänga upp er på att själva hårdvaran är klenare, ni kommer utan tvivel att få en ny iPhone att välja på som är märkbart vassare än de tidigare 🙂