Om hemknappen på iPhone
Hej!
Jag läste häromdagen på ngn sait, minns inte nu vilken sait det var, men iaf, att det skulle gå att ha hemknappen på skrivbordet, ja det stog hur man skulle göra en hemknapp där, men jag undrar då, vad är det för mening att ha ngn hemknapp på skrivbordet, när man ändå inte kommer åt den, innan man har öppnat iphonen. Ngn som förstår hur jag menar?
Hoppas jag har skrivit på rätt ställe.
MVH/
Sessan1
Jag förstår inte alls vad du menar. 🙂
Menar du assistive touch?
// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing
Inställningar > Allmänt > Hjälpmedel > AssistiveTouch .
jo, men vad är det för mening med att ha hemknappen på skrivbordet?
Det stog så på ngn sida, att man kunda göra så. Förstår inte vitsen med det när man inte kan komma åt skrivbordet, innan man har öppnat mobilen
#4: För någon med funktionsnedsättning kan det exempelvis vara enklare att peka på skärmen än att trycka in hemknappen.
För att komma åt skrivbordet så kan man använda sig av on/off-knappen och efter det så öppnar man telefonen med slide-funktionen. Då kommer man till skrivbordet och då kan nyttja assistive touch-funktionen utan att behöva använda hemknappen eller ifall den är trasig.
Den funktionen använder man oftast om den vanliga hemknappen inte funkar (vilket jag tycker är ganska vanligt), fast många har ju den också för att dom tycker den är lättare! :)
// Linn da' coolest!
Ja, jag har hört att en del har problem med hemknappen. Jag har haft iPhone länge och ännu har ingenting i mina telefoner gått sönder. Är det för att jag är ovanligt försiktig med mina telefoner eller inte kan jag inte svara på men visst är jag försiktig. Det är ju en telefon som kostar en slant och ska hanteras därefter. 😉
#8 Det är nog du som är försiktig om din pryl ;)
// Linn da' coolest!
Det är nog så 😉
Jag har sett mycket slarvigheter när folk hanterar sin telefon oavsett märke så kan de t ex släppa telefonen på ett bord ca 20 cm ifrån och den hamnar med en duns i bordet men det bryr de sig inte om.
Kastar telefonen i soffa eller säng där den studsar iväg och hamnar på golvet där de utbrister: fan eller ojsan! och flinar.
Pratar i telefon när det spöregnar och försöker skydda telefonen med handen ovanför.
Klickar febrilt på skärmen (väldigt hårt) trots att man kan klicka så enkelt med fingret. Samma sak gäller även hemknappen där de trycker för tok för hårt.
Man måste tänka till att det är en tekniskt pryl som ska hanteras varsamt annars får man skaffa stöttåliga telefoner och det finns speciella telefoner för sånt bruk. 🙂
Jag undrar hur mycket det kostar att laga hemknappen om den skulle gå sönder?
och var är lämpligast och lämna in den?
Hälsning Carina
"Lev livet idag, imorgon kan det vara försent"
Kram
PTCina
Det verkar som om det kostar från 350 kronor och uppåt.
#11 Antingen hos din operatör (billigaste alternativet) annars tror jag att du till o med kan skicka den till Apple, men det känns som att det skulle bli dyrt! :)
// Linn da' coolest!
Jag har assistive touch på då min hemknapp är seg för det mesta. Så för att låsa upp mobilen klickar jag på av-/på knappen och sedan öppnar som vanligt. Sedan måste jag ju använda assistive touch för att kunna gå ur appar etc..