iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 4617 ggr
Intrifast
0

Kan inte ansluta min Iphone till PC

Imorse gick det inte att ansluta Iphone (via USB) till min dator (för säkerhetskopiering). Har kört dignostikprogrammet i iTunes och får en del röda markeringar.

Min Iphone "syns" inte. Får röda markeringar på anslutning osv i diagnostikverktyget. Den är heller inte synlig under "Dator" Fått anvisningar om att ominstallera iTunes vilket jag gjort + startat om datorn. Fortfarande "syns" inte min Iphone.

(I diagnostikverktyget kommer det fram en markering om "REALTEK PCle GBE Family Controller" som jag inte vet nå't om --- är detta involverat?)

Niklas
0

Har du provat att använda en annan synkkabel när du ansluter iPhone till datorn? De kan gå sönder.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Intrifast
0

Bra tips! Har köpt ny USB sladd och nu fungerar det igen. Tack!

Eftersom jag använder kalenderfunktionen i IPhone 5 'syn kar' jag ofta (ibland flera gånger per dag) mot min PC. Det innebär "in & ut" väldigt mycket i både IPhonens uttag och i datorns USB. Risk för slitage???

Finns det en annan metod att Synkronisera?

Niklas
0

Okej. Vad synkar du mot för kalender i datorn? Om du byter till exempelvis Googles eller Apples kalendrar kan iPhone sköta synkningen automatiskt utan att du behöver ansluta några sladdar.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning