Kan inte ansluta min Iphone till PC
Imorse gick det inte att ansluta Iphone (via USB) till min dator (för säkerhetskopiering). Har kört dignostikprogrammet i iTunes och får en del röda markeringar.
Min Iphone "syns" inte. Får röda markeringar på anslutning osv i diagnostikverktyget. Den är heller inte synlig under "Dator" Fått anvisningar om att ominstallera iTunes vilket jag gjort + startat om datorn. Fortfarande "syns" inte min Iphone.
(I diagnostikverktyget kommer det fram en markering om "REALTEK PCle GBE Family Controller" som jag inte vet nå't om --- är detta involverat?)
Har du provat att använda en annan synkkabel när du ansluter iPhone till datorn? De kan gå sönder.
Bra tips! Har köpt ny USB sladd och nu fungerar det igen. Tack!
Eftersom jag använder kalenderfunktionen i IPhone 5 'syn kar' jag ofta (ibland flera gånger per dag) mot min PC. Det innebär "in & ut" väldigt mycket i både IPhonens uttag och i datorns USB. Risk för slitage???
Finns det en annan metod att Synkronisera?
Okej. Vad synkar du mot för kalender i datorn? Om du byter till exempelvis Googles eller Apples kalendrar kan iPhone sköta synkningen automatiskt utan att du behöver ansluta några sladdar.