iPhone iFokus

iPhone

Etikett: apple-id
Läst 13300 ggr
makeupbox
0

Byta Apple-ID att synka mot iCloud med

Jag delar AppleID med min mamma då det tex underlättar med appar och så. Hon har en iphone och iPad och jag en iphone och mac kopplade till kontot. 
Jag skulle dock vilja ha ett eget iCloud konto på mobilen (datorn inte nödvändigt). Mobilen ska snart bytas till en ny iPhone och vill inte att mina grejer på mobilen ska råka hamna i mammas mobil eller iPad. Hur gör jag? Kanske är alldeles efter men jag vet inte så skadar inte att fråga folk som vet :)

Niklas
0

Börja med att registrera ett eget Apple-ID. Ersätt sen din mammas ID under Inställningar > iCloud > Konto med ditt nya Apple-ID. Om du har aktiverat synkning mot iCloud kommer det i fortsättningen att göras mot ditt Apple-ID. När du skaffar en ny telefon väljer du under inställningsproceduren i början att återställa den från din iCloud-kopia med ditt eget Apple-ID. Då får du allt som det var på gamla telefonen.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

makeupbox
0

Har gjort ett eget Apple-ID nu men då jag går in på iCloud och sedan konto så kan jag inte ta bort mammas ID, den är grå och kan ej klickas på. Men lösenordet går att klicka på men det hjälper ju inte … :/

Niklas
0

#2: Prova att trycka på Radera konto längst ner i Inställningar > iCloud först.

makeupbox
0

#3 Raderas inte konto på de andra enheterna också då?

Niklas
0

Nej, du tar bara bort det från inställningarna där. Kontot finns fortfarande kvar. Jag har tagit bort det där utan problem.

makeupbox
0

Okej bra! Jag är bara så rädd av mig ;) Men det står "Om du raderar kontot kommer alla dokument som lagrat på iCloud raderas från iPhone". Jag vet inte riktigt vad av mitt som ligger på iCloud, på listan ovan med E-post, kontaket etc.. har jag bara Passbook, Dokument och data och Hitta min iPhone på, inget annat. Så det är detta som raderas i såfall?

Niklas
0

Se till att telefonen är säkerhetskopierad med iCloud. Då kan du återställa den som den är nu ifall något skulle bli fel. Är du osäker kan du läsa Apples sida om iCloud:

http://support.apple.com/kb/PH2613?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

makeupbox
0

Så nu har jag fixat :) Jag har hört att man kan ställa in så att mobilen säkerhetskoperar alla grejer till iCloud tex en gång i veckan tex måndag kvällar då den är kopplad till wifi och laddas. Hur fixar man det?

Niklas
0

Nja, den sköter det där själv. Du behöver inte fundera över när det görs om du har aktiverat iCloudsynkning.

makeupbox
0

Men nu är det lite knas.. får upp att minnet är fullt och att jag inte kan ta några bilder, den kan inte heller Säkerhetskopiera för att minnet är fullt.
Hur är detta möjligt då jag bytt till ett helt nytt iCloud minne och i samband med det raderade alla mina bilder på mobilen för att jag förde i dem i datorn? Inte äns med alla de tusen bilderna var det fullt minne och nu har jag 50 på rullen och kan inte ta fler..

Niklas
0

Prova att starta om iPhone genom att hålla in hem-knappen och vilo-knappen tills den vita Apple-loggan syns.