Jailbreaka iPhone 3G?
Hej!
Min syster har en iPhone 3G med iOS 4.2.1.
Nu är det så att inga appar verkar fungera med den versionen av iOS men hon vill ändå ha lite appar så vi tänkte försöka jailbreaka den.
Den är ca 4 år gammal så garantin har redan gått ut så det är inget vi behöver oroa oss för att den ska försvinna.
Så, nu till min fråga:
Hur gör man för att jailbreaka den så att vi kan installera ett nyare iOS på den?
Samt vad händer med batteritiden om man jailbreakar den?
Jag har fått för mig att den kan bli mycket sämre men det kanske inte stämmer?
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Jaha, det lät ju inte så bra :/ Tack för svar iallafall :)
Är det skillnad från 3 och 3gs, tror nämligen att det är nyare system i 3gs?
"Lev livet idag, imorgon kan det vara försent"
Kram
PTCina
3GS kan ha 6.1.3.
Jag undrar om man kan ta sönder telefonen om man jailbreakar? Att man s.k brickar telefon, vilket skulle betyda att det skulle bli helt död.
Är detta sant?
Kram
PTCina
Jag jailbreakade min förra iphone, inte gick den sönder. Förstår inte hur du menar? Jag tänker jailbreaka min iphone5 när det kommer en uppdatering till den.
Jag menar att jag har hört att det kan liksom gå snett så skärmen blir helt svart, dvs den startar inte alls
Kram
PTCina
#7 Ja, detta fick jag också höra i en butik som fixar mobiler. Jag ville jaila min 3gs, men han vägrade eftersom det kunde bli fel på telen om man uppdaterade den efter.
har jag inte hört talas om. ska fråga nästa gång jag går in butiken där dom jailbreakar mobiler.
Vilka butiker gör det???
Kram
PTCina
Finns bl.a en butik som heter yuppienallen, iaf här där jag bor. Sedan finns det en butik till, som heter: Chipper som låser upp mobiler
Nu är det iallafall fixat för våran del, pappa köpte en 4:a till henne istället 🙂