iPhone iFokus

iPhone

Etikett: frÄgor-och-problemlösning
LĂ€st 14357 ggr
Vibeka
0

iPhone stÀnger ner samtal

Hej alla iPhonare đŸ™‚

Behöver hjĂ€lp nu
 min lur kopplar ner samtalen, ibland efter 2 sekunder ibland efter 20 minuter. Pratat med 3 men de tror att det sitter i luren Ă€r det fler Ă€n jag som har/haft dessa problem? Jag tror personligen pĂ„ nĂ„n bug
 kan man virussöka en iPhone? I sĂ„ fall med vilken app? 

Jag har provat stÀlla tillbaka grundinstÀllningarna 2 ggr via iTunes och Àven nÀtverksinstÀllningarna

Tack pĂ„ förhand! đŸ˜ƒ

[Jens]
1

NĂ€r du sĂ€ger 'stĂ€lla tillbaka grundinstĂ€llningarna' menar du dĂ„ att du har gjort systemĂ„terstĂ€llning pĂ„ telefonen? Jag skulle nog mer gissa pĂ„ att det Ă€r ditt simkort. Har de inte gett dig förslaget att byta simkort? Återigen sĂ„ undrar jag om du har gjort en fullstĂ€ndig systemĂ„terstĂ€llning?

Vibeka
0

Japp har gjort fullstĂ€ndig systemĂ„terstĂ€llning đŸ™‚ 

Han menade pĂ„ 3 att om det Ă€r fel pĂ„ simkortet dĂ„ funkar inte telefonen alls! min funkar men stĂ€nger ner samtalen + slĂ„r igĂ„ng röststyrningen eller musiken 
 sĂ„ snurrigt! haha

[Jens]
0

Jag kom pÄ en sak. En kille pÄ jobbet har ju precis samma problem som du men det behöver ju inte betyda att det Àr samma problem men jag kan dock berÀtta vad som hÀnde med hans telefon. Han fick lÀmna tillbaka telefonen och fÄ en helt ny telefon eftersom han hade garanti kvar. Deras misstanke var att det var fel pÄ telefonen helt enkelt och att den skulle skickas till Apple support för lagning. Han hade försÀkrat sin telefon med en extra försÀkring som gör att han fÄr en ny om det skulle strula. Han hade ocksÄ bytt simkort, tvÄ gÄnger till och med men problemen kvarstod. Det som skiljer er tvÄ Àr att han tappade Àven kontakten med 3G-nÀtet. AlltsÄ nÀtet lades av och sedan kopplades samtalet ner men det kanske Àr samma för dig?

Niklas
0

Har du tagit ut SIM-kortet nÄgon gÄng? Det kanske har kommit in damm pÄ kontakterna. Vilken iPhone-modell Àr det?

VĂ€nliga hĂ€lsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelsslÀkter för din slÀktforskning

Gronstedt
0

Gör den det Àven med handsfree?

Min Android gör det samma och nötterna pĂ„ verkstaden lyckas inte felsöka den, eftersom de inte Ă€r kapabla att ta till sig felbeskrivningen. Min gör det för att skĂ€rmen ibland förblir aktiv hela tiden, sĂ„ att man helt enkelt rĂ„kar trycka pĂ„ alla möjliga funktioner nĂ€r man hĂ„ller den mot örat. Om den inte lĂ€gger pĂ„ luren sĂ„ skickar den SMS pĂ„ bulgariska till de kĂ€nsligaste kontakterna i telefonboken, eller startar SOS-blinkningen eller nĂ„got annan man absolut inte har tĂ€nkt be den om 

Vibeka
2

Hej alla vĂ€nliga đŸ™‚

Jag fick nytt simkort, det berodde inte pĂ„ det 
Men nĂ€r jag bytte mitt headset till min dotters ja dĂ„ funkade allt som det skulle sĂ„ det var lurarna. Skumt Ă€re att det har sĂ„ stor inverkan

Tack för alla tips!! đŸŒș

Hoppas du fĂ„tt ordning pĂ„ din android  Gronstedt đŸ™‚

Niklas
1

Tack för att du berÀttar hur det löste sig.

VĂ€nliga hĂ€lsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelsslÀkter för din slÀktforskning

Vibeka
0

SjĂ€lvklart đŸ˜‰ Niklas