iPhone iFokus

iPhone

Etikett: frågor-och-problemlösning
Läst 1786 ggr
HUMAN0ID
0

iPhone använder 3G trots anslutning till trådlöst

Igårkväll upptäckte jag att trots att jag är uppkopplad på ett nätverk aå står det att jag använder 3g. Har testat en massa olika saker men inget har funkat, vad ska jag göra?

Niklas
0

Prova att starta om den ifall du inte har gjort det. Håll in hem-knappen och vilo-knappen tills den vita Apple-loggan syns. Det löser många konstiga problem.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

HUMAN0ID
0

Gjord det och nu står det bara telia och ibland telia 3g trots att jag fortfarande är kopplad till nätverket

Niklas
0

Har du slagit av och på Wi-Fi? Har du provat att ta bort det trådlösa nätverk du ansluter till och ansluta igen? Inställningar > Wi-Fi och välj den blå pilen vid nätverket och därefter "Glöm det här nätverket". Sen provar du att ansluta igen.

HUMAN0ID
0

Har provat allt det.. :/

Niklas
0

Då tycker jag att du ska gå till en Apple-butik, förutsatt att du har senaste versionen av iOS installerad.

perjoh
0

Jag hade liknande problem med min iPhone 4, då hade jag Bredbandsbolaget via ADSL, när jag bytte till Universaltelecom blev det bra, med samma router. Jag har också bytt till iPhone 5, men när jag sitter med gamla luren har jag inte märkt av problemet.

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~