iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 5251 ggr
Quillaq
0

Problem med uppdatering av appar

Tjeenare, jag har problem med två appar som inte kan uppdateras på min Iphone 4S.

Blir så lack, jag har tillräckligt med minne, mobilen är ansluten till wifi och alla andra appar går utmärkt att uppdatera. Har testat uppdatera dem via iTunes men det fungerar inte heller :( Haft haft såhär i kanske två månaders tid nu och det står alltid samma sak, "Kunde inte hämta program, "Angry Birds Star Wars" kunde inte hämtas just nu." med alternativen Klar och Försök igen under. 

Läste detta;

"I was finally able to resolve the issue! (personen hade samma problem som jag)

I followed the instruction found on a forum: - Download and install iExplorer Mac application from Macroplant (free demo Version is fine!) - Connect your phone and browse to the Media - Download directory - Move/Delete the only file in the directory - download.nnn - Restart your phone and that's it!

After this I was able to update all my apps. Apparently the update had failed earlier and this was logged in that "progress" file somehow."

och försökte göra som det stod men download.nnn gick inte att hitta igen någonstans, om någon har erfarenhet av programmet mottages hjälp tacksamt! Och all annan hjälp såklart!

Det där programmet kan ju inte vara det enda sättet att lösa problemet tänker jag. Blir himla glad om någon har en idé vad jag ska göra :v

[joab]
1

Har du senaste iOS 6 på telefonen?

Niklas
0

#0: Finns det några ikoner på hemskärmen för dem eller kom de inte så långt i hämtningen?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Quillaq
0

#1, Nej, jag har iOS 5.1.1, men vore det problemet så skulle det väl komma upp? Eller stå att "för att kunna uppgradera den här appen måste du ha iOS 6", men det står inget sånt :v

#2, Det finns ikoner för dem ja, fast det står "Väntar…" under så man inte kan komma in på dem, det är som en ouppfylld mätare på båda.

Niklas
0

#3: Kan du ta bort de två ikonerna som du tar bort appar?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Quillaq
0

#4, jaa jag testade just och det gick att ta bort i alla fall den ena på vanligt vis! Den andra appen vill jag helst inte radera då jag har lagt en del pengar liksom på datan i den ):

Anterrabae
0

Jag får så ibland också, och hos mig kopplas det till att jag startade uppdateringen vid dålig mottagning. Sen är det som att den inte kan göra färdigt. Oftast löser det sig själv på ett par dagar, eller veckor ;) men en gång krachade appen och då fick jag ta bort och ladda ner den igen, installera om liksom.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade