Hjälp med säkerhetskopiering av iPhone till iCloud
Hej! Jag har en iphone 4s och jag har säkerhetskopierat min iphone för typ två månader sen så kan jag Säkerhetskopiera den igen nu snart? Och en till fråga, om jag köper en ny iphone och stoppar in mitt sim i den hur får jag in allt ifrån datan till den nya iphonen? Tacksam för svar för e ingen höjdare på sånt här haha :)
Om du aktiverar iCloud säkerhetskopieras iPhone automatiskt varje dygn. Då kan du dessutom föra över allt innehåll och inställningar från säkerhetskopian om du skaffar en ny iPhone.
Om du har säkerhetskopierat din telefon till datorn så kan det vara aktuellt att göra det igen via din dator.
Har du igång din iCloud och säkerhetskopierar dina saker dit så ska det ske per automatik men för säkerhets skull så råder jag dig att dubbelkolla det så att det verkligen har säkerhetskopierat nyligen och det kan du göra genom att gå till Inställningar > iCloud > Lagring, Säkerhetskopia och längst ner på sidan så ser du när senast säkerhetskopia gjordes.
När du skaffar dig en ny iPhone så kommer du få allting tilllbaka till din telefon om du accepterar det vid förfrågan när du kopplar upp din telefon gentemot iTunes.
Hmm, nu kommer iOS 7 så det är nog viktigt att du gör en säkerhetskopia på din 'gamla' telefon med iOS 7 installerad först och sedan ta din nya telefon som förmodligen då har iOS 7 när du vill installera tillbaka alla dina saker. Här är jag lite tveksam men jag skulle nog göra det i alla fall för säkerhets skull.
På sim-kortet lagras ingen information/backup/säkerhetskopia.
Jensw: när jag e inne på lagring, säkerhetskopiering så står det längst ner iCloud-säkerhets kopiering och där står det "säkerhetskopiera automatiskt kamerarullen, konton, dokument och inställningar när iphone laddas, är låst och ansluten till wifi" den e inte på bör jag ha den på?
Niklas läs mitt förgående meddelande, e det den du menar att jag ska slå på?
iCloud-säkerhetskopia ska vara på.
När du har sedan tillgång till wi-fi så gå tillbaka till samma sida och välj "Säkerhetskopiera nu".
#4: Just det.