4G på iPhone 5S och 5C
Har hört att iPhone 5S och 5C nu kommer ha stöd för 4G även i Sverige! Är det sant? Med tanke på att iPhone5 inte har det…
// Linn da' coolest!
I Sverige använder vi 800, 900 och 2600 Mhz-banden och enligt specifikationerna för nästa Iphone så har stödet för så kallad LTE, alltså 4G, utökats. Bland annat stöds nu också 900 och 2600 MHz-bandet. I den nuvarande iPhone 5 så har den stöd för frekvensbanden 2100, 1800 och 850 MHz. Skickar med en länk från Apple där de visar vilka länder som stöder LTEs olika nätverk. http://www.apple.com/iphone/LTE/ och man kan se att den inte är uppdaterad till fullo ännu.
iPhone5 har väl stöd för LTE beroendes på operatör, jag överraskades av att det stod LTE i stället för 4G, men det märktes skillnad på snabbare surf.
/\/\
>'x'<
(\ /)~~
iPhone5 har enbart 4G med Tele2 som det är idag men då endast mitt i storstäderna (kring centralstationerna typ). Iom det som infon innan - andra frekvenser. Dom jobbar ju på och bygger ut det (iaf Tele2) men det tar tid och förrhoppningsvis kommer det bli enklare med 5C/5S när det är dags en jag är dålig på det där.