iPhone iFokus

iPhone

Etikettios
Läst 14626 ggr
[SarahOhrn]
13

Hur byter jag e-postadress på Apple-ID?

Kan någon hjälpa mig. Jag har en "gammal" mailadress på mitt Apple ID som jag har men använder sällan. Så jag vill byta dn till min huvudadress. Men i ett svagt ögonblick när jag skaffade kontot va det tvärt om jag använde den adressen som finns nu mest och den jag idag har som huvudmailadress mindre så den ligger som återställnings-adress på mitt Apple konto då får jag inte lägga den som "huvud-adress" och jag kan inte ändra mailadressen för Återställning?! HUR?!

[Jens]
0

Jag hade det problemet också men efter mycket om och men så lyckades jag klura ut det. Jag var tvungen att logga in på mitt gamla apple-id-konto och byta emailadress så jag tog bara en som jag hade skapat för denna uppgift. Såg till att den blir ny apple-id men tänk på att du måste bekräfta det genom att logga in på den påhittade mejladress och bekräfta. När det är klart så har du en apple-id med en påhittad mejl-adress.

Efter det så kan du gå in på din nya apple-id och byta till det som du så önskar ha som din "huvudadress" eftersom den inte används nånstans hos apple.

Hoppas du förstår vad jag menar =)

[SarahOhrn]
0

#1 Haha fattar inte alls faktiskt, men är nog för slut i huvudet! Får försöka imorn! ;P

[Jens]
0

Det kanske är jag som tolkar dig fel. Om du ska byta huvudmejladress så ska du se till att den INTE används nånstans hos Apple. Inte ens som en extra säkerhets-mejladress. Se till att den är borta.

[SarahOhrn]
0

#3 Ja, men idag ligger den jag vill ha som huvudadress som den extra när man ska beställa lösenord typ och den går inte att ändra! :/ Så då måste jag ta bort apple-kontot helt?

[Jens]
0

Nej, du kan ändra din extra mejladress och det gör du via ditt apple-id via internet till något annat mejladress. Kommer inte ihåg om du MÅSTE ha ett extra mejladress för att beställa lösenord m.m. Jag tror du kan välja alternativ att ha ett telefonnummer eller något sånt om jag inte minns fel. Har för mig om att du kan ha andra alternativ om man inte har extra mejladress.

[SarahOhrn]
0

#5 Försökt ändra på datorn men hittar ingenstans att ändra det! Bara huvudadressen och då får jag inte ta den som ligger som extra :(

[Jens]
0

När du säger datorn så menar du via webbläsaren/internet och inte iTunes? Det är via webbläsaren, alltså via Apple ID. Det är i alla fall så jag lyckades ändra på den 'extra' mejladressen till en annan.

[SarahOhrn]
0

Japp, via webbläsaren. Hittar ingenting om att ändra de =/

[Jens]
0

Det ska finnas där via kontot under Lösenord & Säkerhet. Jag bytte mejladressen där till min @facebook.com-konto.

[SarahOhrn]
5

Äntligen lyckades jag! Haha inte helt logisk den där sidan…

[Jens]
0

Så bra! Näe, det vet jag att det inte var. 😉