iOS 7 släpps 18:e september
Sant! Jag väntar så ivrigt för att få del av det nya operativsystemet!
Jag läste någon stans att det skulle släppas den 18:e till iPhone 5 men senare för äldre versioner.
Kan det stämma eller är det bara skitsnack?
(kommer inte på vart jag läste det…)
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Det stämmer wille_wille. Jag har också läst detta att iPhone 5 och senare modellen av iPad/iPod kommer få tillgång till det nya före de andra.
Jag har för mig att även iPhone 4S skulle få iOS 7 i första omgången.
Vad jag hört så ska iOS7 finnas tillgänglig till 4, 4S och 5 den 18:e!! Den kmr aldrig finnas till tidiagare modeller…
// Linn da' coolest!
2 dagar kvar !!!
Räknar du också ner tiden? 🙂 Jag räknar med att det släpps 19.00 på onsdag.
Ja, sedan de berättade att det skulle släppa på onsdag så blev jag knäpp! Blir tokig snart!! =))
Du skriver kl 19:00 ? Har det alltid varit så? Jag trodde man skulle få ta del av den redan på morgonen. En dag kvar och flera timmar till om man ska gå efter 19:00 =(
Alla gånger jag minns. Det är då deras butiker öppnar på västkusten.
Haha perjoh! Blir en tuff dag minsann.
#12: I telefonen.
Det ska bli så sjukt nice! Precis som Niklas skrev, det är som att få en ny telefon! :D
#15: Och helt gratis för alla. Det är man inte van vid från datorvärlden. 🙂
Jag hoppas att dom lyckas att jailbreaka det fort!! :) Kommer bli grymt bra det här!
Är också sjukt taggad, haha.
Har den släppts nu? Irriterande dock att det verkar som att många appar inte är anpassade till det nya. Vågar man uppdatera?!
Nej SarahOrhn, det sägs att den ska släppas kl 19:00 svensk tid och det är som du säger att alla appar är inte anpassade till det nya med tanke på utseendet men det kommer gå i rasande fart.
Våga uppdatera? Självklart!! Jag har aldrig tvekat att installera i första sekund. 🙂
Just nu är klockan 22:12, 17 sept 2013 i Kalifornien så det dröjer ett tag till innan det är den 18e. 😉

Hur mycket ledigt utrymme tror ni man behöver ha tillgängligt för att kunna uppdatera? Har 726 MB nu… 🤔
#21: Jag vet inte, men det har aldrig varit något problem för mig. Den ska ju ersätta annat, inte bara lägga till nytt. Förhoppningsvis är den lite mindre än iOS 6. 🙂

Vet att jag fick problem med iOS6 så jag fick ta bort program tillfälligt o sen lägga tillbaka dem efter uppdateringen men det visar sig ju. :)
Nästa iPhone får nog bli en 32 GB ;)
#23> Har du lagt över alla bilder till datorn? De har annars en förmåga att ta mycket plats.
#25 Den kommer vara på svenska.

#24 Har ju rätt mycket bilder i telefonen men får nog tänka om :(

#28 Dropbox har jag redan men det visste jag inte att det gick att göra så.
Tackar för tipset. :)
#20 Tänkte inte riktigt på tidsskillnaden där! ;) Hoppas den kommer vid 19, vääääntar!!
#30 Det är så alltså! 50 min to go then…
Tiden mellan 18 och 19 är ju helt klart tiden som gått långsammast detta dygn.
#33 ohhh ja!!! Jag sitter och trycker på uppdatera knappen hela tiden…
#34 Känner igen det ;-)
Nu har nedladdningen börjat!!!!
Exakt på sekunden kunde man starta nedladdningen!!

tre minuter innan om man hade haft tre GB ledigt…

14 min
För lite utrymme på mobilen…

#41 Know the feeling men nu har jag bara 9 min kvar

Hm, ett fel inträffade… :(
Kör ni via iTunes eller mobilen?
Jag lyckades precis trycka på Uppdatera så nu håller min telefon på att hämta uppdateringen. Hade hellre gjort det över iTunes men det var så bökigt, då hade jag behövt hämta min andra dator och det orkade jag inte, så nu gör jag det från mobilen istället.
Min kom halvvägs innan ett fel inträffade :(
Jobbigt!
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Åh jag gick in i panik nu och trodde det bara va fel på min! Måttligt irriterande, min kompis fick hem sin på 10 min och nu har jag väntat sisådär 40 min då får jag felmeddelande! :( BLÄÄÄÄÄ
Tänkte flytta bilder från iphonen till et usb minne för att göra plats för uppdateringen.
Datorn säger att det "bara" ska ta 23 timmar 😭
Mina vänner har redan fått in det och jag är ju inge avis! Här blir det felmeddelande direkt nu så fort jag trycker uppdatera typ och i iTunes finns den inte ens
#50 #51 Det är så fuskigt att andra kan få ner det medan man själv sitter där med sina felmeddelanden! 😕
Men jag ger inte upp! 😮
Jag har inget wifi :( Vet någon om det går att göra internetdelning från datorn till mobilen? Jag har bara internet via en internetsladd till min dator. Om jag går in på iTunes så sår det att jag har den senaste. :c
#55 Tror inte att det går, men du kan ju alltid testa?
Och annars så behöver du nog inte ha bråttom, verkar som att servern är lite väl belastat eftersom att det inte ens vill fungera för oss andra 😮
Men att prova skadar ju aldrig!
Och till råga på allt funkar visst inte min Laddare till iPaden längre och den är död. Det går bra nu!
Mitt strular också 😭 Felmeddelande på telefonen och paddan kan inte hitta någon uppdatering!!!
/Amanda
Blogg: http://megapixeln.se/
Sajtvärd på avengedsevenfold.ifokus
Alltså lite OT, vad fan är dt med min iPad! Den har vart urladdad ganska många veckor. Nu när ja ska ladda så står dt ju symbol som en kontakt och en blixt typ att den behöver laddas. Närj ga sätter i laddaren blir det bara batteri och en blixt, den blir alltså annorlunda men kommer inte igång , 15 min so far!!
Startade om telefonen så nu laddar den ner uppdateringen igen utan felmeddelande men får se om de går vägen!
Det funka inte för mig.. Så nu försöker jag via iTunes!
iPad funkar inte får bara felmeddelandet! Men iPhonen fick jag äntligen den hemladdad, men så skulle jag installera då stod det att uppdateringen inte va itllgänglig eller något! GAH!!! Så nu går det inte att trycka på installera, bara grått. FAN TA DEN HÄR SKITEN!!!!!
Det gick perfekt för mig! :-)
Nu laddar min ner😃
*Är inte alls övertaggad*😊
#64 Hur lång tid har du kvar?
Min har knappt rört sig alls och det är 6 timmar kvar 😐
Bara till att vänta antar jag!
#65 Jag har fyra timmar…
Nu är det klart!! Allt gick bra!
Äntligen har jag också klart! På telefonen. iPaden däremot, laddar iaf ner nu men 42 min kvar…

Blev lite androidutseende tycker jag…
Älskar menyn med ficklampa osv direkt! Det enda jag eg ogillar (lite att det är så "enkelt utseende" också men det är en annan sak) är när man öppnar/stänger sidor/appar känns det segt när man liksom ser hur den stängs och öppnas..
#71 Nu har ju inte mitt laddat klart ännu men t.ex. om det går slött när man stänger och öppnar appar så tror jag att apple lär fixa till det rätt snart!

iPhonen är klar håller på med den ena iPaden nu men det jag inte fattar är hur man stänger ner öppna program kommer inget kryss och inget daller?
Är mycket imponerad av iOS7! Väldigt stilrent och fint! Massa plus från mig 🙂
/Amanda
Både iPhone och iPad är klara. 🙂
Jag har försökt att ladda ner iOS 7 sen den släpptes. Har fått felmeddelande i säkert över 2 timmar nu. Nu är själva uppdateringen klar men när jag verifiera uppdateringen så får jag upp en text som säger "Programuppdateringen är inte tillgängligt. Försök igen senare."
Min syster har redan fått sin iOS 7 och jag blir så grymt förbannad, här har jag suttit sen kl 19 och försökt uppdatera till iOS 7 och allt jag får är felmeddelanden. Får väl vänta tills imorgon…
❝ The truth is rarely pure, and never simple. ❞
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
#73 Skulke precis gå in och fråga samma sak men återigen har du redan frågat, ha ha :D
Det här är vad jag får när jag försöker uppdatera
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
#78 fick också det hela tiden! typ 10e försöket gick det
#73, 77: Dra den stora bilden ovanför ikonen uppåt.
Jag får fortsätta försöka helt enkelt, någon gång måste den ge med sig!!
#80 MEN GUUUUD vad smidigt!!! Älskar!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tycker att den här videon är jätte bra!
Den finns till iPad :)
#85 jag såg det nyss, YESSSSSSSSSSSSS, ska ladda ner den imon :D fast har inte tillräckligt med utrymme :(
Kommer bilder och appar försvinna? Är jätte osäker om jag vill ha den nya.. Den gamla är snyggare. ;)(har iPhone 4)
Hur går det för er, mycket nytt att lära?
/\/\
>'x'<
(\ /)~~
Inte alls nöjd. Är ful o är jäkligt irriterande när fliken underifrån kommer upp när man scrollar neråt..
Hej, hur gör jag när jag inte kan använda iTunes till min Iphone? Min dator är nämligen för gammal (2009, använder OS X 10.5.8) och jag kan inte uppdatera till nyare iTunes pga detta, som min telefon kräver. Har Iphone 5. Telefonen brukar dock Säkerhetskopiera via iCloud emellanåt.
Undrar bara ifall alla kontakter och sånt försvinner när man uppdaterar? Nollställs telefonen efteråt? Finns alla appar kvar?
Har aldrig gjort detta innan så tacksam för hjälp :)
#91 SKA inte försvinna men risken finns j alltid. Men allt mitt finns kvar. Du kan ju Säkerhetskopiera via iCloud manuellt. Tror de är inställningar -> iCloud -> lagring och säkerhetskopiering eller vad det står där kan du väl välja att Säkerhetskopiera nu
Min AppStore funkar inte som den ska efter att jag installerade iOS 7, vad kan vara fel? :o
Vad är det som inte fungerar? Går det inte att öppna appen?

#80 tack

Går det inte att vidarebefodra sms i nya operativsystemet har en 5 a och så som man brukade funkar inte längre säkert nåt nytt trick
Niclas vet du?
#94 Den står bara och laddar när jag öppnat den. 😮
Uppdaterade under natten, jag älskar det! Har inte haft något krångel alls.
Har laddat ner nya versionen. Men hur gör jag för att stänga appar som är öppna. Innan dubbelklicka jag på sätta på knappen och höll ner fingret på en app och alla markerades med ett x sen var det bara att hålla ner fingret på app efter app så dom stängdes. ☺️ Tacksam för hjälp.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#99 Jo alltså du dubbelklickar på hemknappen som vanligt. Sen ser du ikonerna för programmet och ovanför dom en förhandsvisning av hur programmet ser ut när de används. Då drar du bara förhandsvisningen uppåt med fingret tills den försvinner :)
Jag uppdaterade i dag på morgonden. Jag tycker apparna ser väldigt stora ut, fast de säkert inte är större än tidigare iOS.
Jag tycker om att man kan dra nerifrån och få fram "snabbknappar" som wi-fi och bluetooth.
Det jag upptäckte nu är att det inte går att ta bort mail och sms genom att dra med fingret på mailet/smset från vänster till höger, utan man måste välja "ändra" först. Tycker det var jättebra tidigare.
Nej.
#102 Trodde också att de inte gick, men dra med fingret från höger till vänster istället så kommer det att gå att radera 🙂
/Amanda
#104 Tack! Upptäckte precis det :P
hur raderat man öppna appar? alltså om man dubbelklickar på hemknappen?
#106 När du är på samma ställe så ta fönstret och skicka iväg den uppåt så stängs appen. alltså fönstren som visas ovanför appen.
ok tack!!! :3 DET är så kul! XD jag öppnar en massa appar bara för att kunna stänga dom! #>_
#108 Hahahaha! =)
Min dotter uppdaterade sin iPhone 4 utan problem. Hon är nu helt otröstlig. Hon tycker ikonerna är grymt fula, och den är långsammare än tidigare. Tidigare har hon varit så stolt över telefonen, och vill nu knappt ha den längre. Det går heller inte att återställa de gamla ikonerna (enligt kontakt med support), som jag håller med om är både fina och vackra.
Kommer själv inte uppdatera. de vackra ikonerna är en del av nöjet med en iPhone för min del. Dottern har även en iPad som inte kommer uppdateras.
#110 hmm.. jag tycker jättemycket om den nya uppdateringen! men det är väl en smaksak :T
#110 Jag skulle vilja ha möjligheten att välja skrivbordsteman så man kunde välja klassisk stil.
/\/\
>'x'<
(\ /)~~
Ja, det är olyckligt att hon upplever det så. Jag själv skulle inte våga uppdatera systemet så snabbt om jag hade en iPhone 4 eller iPad 2 för det kommer säkerligen gå trögare. Det är bara min misstanke och min äkta hälft har en iPhone 4 som jag inte tänker uppdatera till senaste operativsystemet.
Det finns ett sätt att göra henne lycklig igen och det är att köpa henne en iPhone 5S 😂
Jag har en 4:a, och upplever den inte segare 🙂
Är det en 4 el 4S
#110: Kanske appen Iconical kan hjälpa henne att få tillbaks en del av det gamla utseendet. Det är en app som gör genvägar till appar och som man kan använda egna ikoner i.
#119: Jag har inte provat själv så jag lämnar inga garantier. 🙂
#117 Var det riktat till mig så har jag en 4 😉
Jag tycker inte om de neongröna färgerna, gillade den gamla layouten bättre, MEN funktionerna är bättre i det nya operativet!
"Lev livet idag, imorgon kan det vara försent"
Kram
PTCina
Okej, då låter det positivt men jag avvaktar en stund innan jag ger mig på iPhone 4 i hemmet =)
Uppdaterade min telefon igår morse och GUUUUUD VAD JAG ÄLSKAR iOS 7. Allt går så himla mycket snabbare. Alla appar som tidigare var jätte tröga laddar skit snabbt och det går tusen gånger snabbare att smsa och ringa upp folk. Åh, ångrar inte en sekund att jag uppdaterade!
Hur man nedgraderar http://www.dn.se/ekonomi/sa-nedgraderar-du-fran-ios-7/
// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing
#125 Det är första gången jag har hört om något sådant. Undrar hur man ska tolka det?
#124 samma här! *W* när jag satt och testade iOS 7 satt jag och fnittrade för mig själv när jag upptäckte nya saker! Till exempel: när man är på hemskärmen kan man liksom röra mobilen så att apparna rörs, eller när man ska låsa upp den så kan man röra så att bakgrunden flyttas lite #>_
Uppdaterade min Iphone 4 och är jätte nöjd. Tycker inte alls att det går segare(tycker det känns som det går snabbare nu, men det kanske jag bara har intalat mig).
Dock upptäcker man ju både fördelar och nackdelar men jag är ändå nöjd-vissa nya saker är bättre och vissa är sämre/fulare än den gamla.
Aa, väldigt skumt, känns inte alls likt Apple…
// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing
#130 Ja, vi får nog börja säga: känns inte alls något som Steve Jobs hade accepterat eller gjort. ;) Figurerna som sitter nu i ledningen börjar bli lite 'rädda om sina användare'.