iPhone iFokus

iPhone

Etikett: frågor-och-problemlösning
Läst 2079 ggr
XmangoX
0

Volymjusteringen funkar inte på min 4s

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag har nyligen märkt att jag inte kan justera volymen på knapparna som finns på sidan av telefonen, alltså minuset och plusset. Har någon haft samma problem? Kan någon hjälpa mig, tack.

Niklas
0

Ser det alltså ut så där när du höjer volymen?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Denna kommentar har tagits bort.
[Jens]
1

Symbolen som du visar är för ringsignal och det skumma är att jag inte kan få fram samma symbol som du. Har du tittat under Inställningar > ljud och kollat så allt är okej där? När jag klickar på sänka ner-knappen så ser jag den 'grå raden' under när den är i tystaste läget men ser inte det på din bild??

[Jens]
1

När jag stänger av den helt så ser det ut som bilden nedan. Om det är en bugg eller inte vågar jag inte svara på men titta för i inställningar för ljud först.

XmangoX
0

Ja , det ser ut så ifall jag trycker på någondera knapp. Det ända sättet jag kan justera volymen är om jag far genom inställningarna till assistive touch. Jag läste på något annat forum att det kan vara skräp där man sätter laddaren, nere på telefonen, så att telefonen tror att det är några högtalare som man kan justera på istället för telefonen. Jag märkte också att det inte kommer något ljud då man kollar på videon på youtube. Jag hoppas någon kan hjälpa mig, för detta är ett frustrerande problem och jag skulle hellre fixa det själv än att gå till någon iAffär.. Tack i förväg

[Jens]
0

Ja, det kan mycket väl vara skräp i högtalar-uttaget. Kan du se det med ett förstoringsglas och en liten lampa? Om du stoppar i kontakten igen i högtalar-uttaget och tar ut kontakten så kanske det lossnar också? 

Jag minns att det var någon tråd om det också men hittar det inte just nu.

XmangoX
0

Jag har försökt putsa med en liten pensel, blåst och kopplat in och ut, men det händer ingenting.

[Jens]
1

Då låter som du måste lämna den till en iAffär, tyvärr.

XmangoX
1

Oh, de var det jag tänkte. Tack för tipsen iaf!!