Notiser i IOS7?
Jag laddade ner IOS7 igår och varje gång jag öppnar en app som använder push-notiser kommer det upp en ruta där det står såhär:
Anslut till iTunes om du vill använda push-notiser
Notiser från "appens namn" kan vara påminnelser, ljud och symbolbrickor.
Alltså, för att jag ska kunna få notiser från apparna måste jag ansluta telefonen till iTunes (vilket jag precis har gjort) men jag fattar inte vad/hur jag ska göra nu?🤔
Någon som har tips?
Det är en iPhone 4S…
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
iOS 7 är nytt för alla. Jag har dock inga problem med notiscenter på min iPad men det kanske beror säkerligen på att jag inte har så många appar där. Har du t ex kollat på inställningar > notiscenter och t ex testat stänga av alla appar där och startat om dem? Jag har 17 appar kopplade till notiscenter och det har inte uppstått några problem. Jag läste nånstans att oftast så har inte apparna hunnit med att uppdatera sina appar så att det funkar bra med iOS 7 och det kan vara en orsak till att det strular för dig.
Jag har ca 40 appar i notiscenter och testade att stänga av/starta några som strulade, det fungerade inte.
Men det kan nog vara att de inte är anpassade för IOS7🙂
Bara att vänta tills utvecklarna uppdaterar apparna då…
Går det att kontakta apples support utan att behöva ringa till dom?
Jag var inne på hemsidan men den tyckte att man skulle ringa eller gå och prata med sin operatör…
Jag har pratat med deras support och de var jättetrevliga så jag förstår inte vad som är bekymret med att inte prata med dem?
Problemet är inte de som jobbar på supporten eller så utan det är att jag inte riktigt gillar att prata med folk jag inte känner över telefon… Men jag får väl försöka :)
#6 De var mycket tillmötesgående och trevliga så det ska inte bli några problem även för de som inte gillar att prata i telefon ;)