iOS 7: Hur få väder till låsskärmen?
Jag kan för mitt liv inte hitta var man gör det. Det är framför allt bland inställningarna för Notiser jag har tittat. Går det?
Det kan nog stämma till en viss del. Den visas dock inte direkt men om man är i låst läge så kan man dra ner gardinen och se vädret i menyn som perjoh visar.
#1, 2: Ja, jag lyckas inte få dit det. Väder finns inte under Inställningar > Notiser.
Platstjänsten för Väder måste vara aktiverad och det är inte mycket värdefull info man får heller, lär behöva förbättras.
/\/\
>'x'<
(\ /)~~

Jag fick inte heller dit det, men inne på notiscenter så kan man kolla under "notisvy" och sen välja "sortera manuellt" eller "sortera efter tid". Jag tryckte i sortera efter tid och då kom vädret upp :)
Jag har det på manuellt och det funkar fint. Det är väl en liten bugg.
#4: Platstjänsten för väder är aktiverad.
Jag får avvakta någon uppdatering och se om det löser sig.
Testa gå in och ur i väderappen och sedan dra ner "rullgardinen" igen, då dök det upp för mig!
Lustigt, nu är den där trots att den inte finns i Notiscenter. 🙂 Tack för tipset!
=)
Jag får inte till det, får inte fram vädret i varken rullgardinen eller i låst läge ? :(
Hej jag får heller inte till vädret. Vart kan man gå o. Och kolla om man har platstjänster på?
Gå till Inställningar > Integritetsskydd > Platstjänster.
Jag får inte heller fram något väder. Jag har gått in på platstjänster och kollat att dessa är påslagna för min väderapp (klart.se+)
Alla födelsedagskomihågen som kom upp har också försvunnit.
Samt att Google har försvunnit på nåt sätt. När jag klickar på Safari så hamnar jag hos Yahoo fast jag angett Google som standardsökare i inställningar.
Och till sist (för tillfället). Hur stänger jag ner öppna program? Förut dubbelklickade jag på den runda knappen nertill på telefonen och kunde sedan stänga ner alla öppna program med krysset. Det funkar inte heller nu längre.
#16: Öppna program stänger du genom att dra förhandsgranskningen av dem uppåt och släppa. Du måste alltså öppna multitasking-raden först. Såg du födelsedagarna i kalendern, eller var menar du? När det gäller Klart.se är det inte säkert att de sänder sina prognoser till notiscenter. Alla appar gör inte det.
Hej Niklas!
OK! Lyckades stänga alla öppna program.
Kalendern - förut såg jag alla födelsedagar från Facebook, både dagens och tididgare (glömda) kom upp i Noticcentret. Det enda jag får upp info om nu är när jag handlat på mitt bankkort samt en massa grejor från Instaweather som jag inte alls är intresserad av.
Vädret - får inte upp nåt väder alls. Vare sig från Klart eller nåt annat. Förut fick jag upp vad jag tror var vädret från iPhones "orginalväderapp" med stora solar/moln etc.
Safari - Mitt Google som jag alltid använt har försvunnit. nu får jag upp en vit sida med massa små gråa boxar som verkar innehålla mina bokmärken? Hittar ingen webbläsare över huvud taget.
#18: Tryck på "Kalendrar" nertill i kalender-appen. Där kan du välja vilka kalendrar som ska synas. Menar du Google som startsida i Safari? Det har jag i så fall inte lyckats hitta hur man ställer in. Om du däremot trycker på någon av bokmärkena eller skriver en adress i fältet upptill kan du surfa som vanligt. Det där med vädret har jag också haft problem med. Det kan vara en bugg. I så fall blir den nog åtgärdad av Apple framöver.
Det "roliga" med att få med vädret är att efter man aktiverat platstjänsten för vädret, aktiverat åtkomst från låst skärm och aktiverat sammanfattning för idag så kan man få vänta 5 minuter innan vädernotisen kommer fram.
/\/\
>'x'<
(\ /)~~