iPhone iFokus

iPhone

Etikett: appar
Läst 43083 ggr
perjoh
21

Fotoredigeringsapp som kan ändra storlek i iPhone

Är det någon som känner till en app som man kan redigera ett fotos storlek i. Det är inte beskärning jag är ute efter utan att ändra en 600x800-bild till 300x400 eller på något annat sätt få ned filstorleken. För man kan väl inte göra det i originalapparna?

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

[joab]
1
Niklas
0

Photogene har det också när man exporterar bilder.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

perjoh
0

Tack för tipsen, det blev Resize Image, var precis det jag ville ha. Har kameran inställd på högsta kvaliteten och bildfilen blir lite väl stor att SMS:a.

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

Niklas
0

#3: iPhone skalar väl ner bilden själv när du sms:ar?

perjoh
0

#4 Är det någon skillnad mellan vanligt SMS och iMessage? Det kändes så segt igår när jag skulle skicka en bild med iMessage och den blev inte levererad, så jag trodde det hade med bildstorleken att göra. Jag drog ned bildstorleken på datorn och då gick det bättre, det kan ju vara andra orsaker än filstorleken. Jag är inte riktigt insatt i hur delad bildström fungerar, men det kanske är ett alternativ till att infoga en bild i SMS.

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

Niklas
0

Jag är inte säker. Det kan hända att iMessage inte skalar om bilder på samma sätt som SMS.

Bildström innehåller inte originalstorlekar av bilder om de är över en viss storlek. Har du många bilder att dela med en viss person, och det inte behöver vara fullupplösta bilder, kan delad bildström vara ett alternativ.

Eller Dropbox.