iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 9438 ggr
Lejonhjarta
6

5 veckors schema i iPhone

Hejsan.

Vi har nu fått ett 5 veckors rullande nattschema på jobbet. Har försökt få in detta i telefonen så att det skall ruklla på i kalendern men får inte det att fungera. Skulle tex vilja lägga in en vecka och göra så den upprepar sig vart 5e vecka och på så sett få det att rulla på men så gick det inte att göra.

Någon som vet hur ja skall få schemat att rull på?

Hade varit så bekvämt att lätt kunna se om man jobbar d och d datumet fram över… Hur gör ja??

[Jens]
3

Tror inte Kalender kan lösa det åt dig vad jag kunde se snabbt nu på morgonen men jag tänkte om du har t ex kalender på jobbet som t ex outlook 2010 så kanske du kan Synka kalendern till din telefon genom att lägga till mejlkontot till din telefon?

Kanske det finns möjlighet att lägga in kalender var 5e vecka på ditt mejlkonto? Som t ex hotmail, gmail m.m.? Kolla det också.

Annars så hittade jag lite snabbt en app som skulle lösa problemet och det skulle heta iCal. Jag har inte provat appen själv men vad andra har sagt så ska det fungera med denna app.

Niklas
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Calendars 5 kan repetera saker var 5:e vecka.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Lejonhjarta
0

Tack så jättemkt för snabba svar. :-) 

#2 Niklas, du snackar med en hyfsat oteknisk varelse. I allafall tycker mina barn det…😉Är det en app som heter så eller vad skall ja leta efter? 🙂

Niklas
0

Just det. Appen heter Calendars 5 och finns här:

Calendars 5 för iPhone och iPad

Lejonhjarta
0

Tack, du är en pärla, så snabb du är. 👍 Har ja nått å pilla med inatt om det blir lite lugnt på jobbet. 😃

Niklas
0

🙂

Anterrabae
2

Här löste vi samma problem med Googlekalendern. Där kan man lägga in det och så hämtar min telefon den :) så slipper jag massa kalenderappar. Allt i samma och sköts via tfn eller nätet. Just femveckorsschemat var dock tvunget via nätet..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade