Använda iPhone utan sim
Hej, jag har en liten fundering angående iPhone.
Det är så att nästa år i Maj så kommer jag säga upp mitt abonnemang hos 3 för att byta till Halebop Rubbet istället (mycket billigare än det jag har nu) och jag undrar om man kan använda sin iPhone utan simkort när man är uppkopplad på bredbandet eller om man måste ha ett simkort i för att det ska fungera?
❝ The truth is rarely pure, and never simple. ❞
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
Du kan surfa på wifi-nätverk utan sim-kort. Tänk även på att din telefon kan vara låst till 3 och då måste du få den upplåst om du ska ha en annan operatör.
Hur mycket kan det kosta att låsa upp telefonen?
EDIT: Läste nyss på 3's hemsida att telefonen är operatörslåst i 12 månader. Det har gått 12 månader sen jag fick telefonen med abonnemang. Betyder det att den inte är operatörslåst längre?
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
Det betyder att telefonen mot en avgift kan låsas upp efter 12 månader. Ring din nuvarande operatör och fråga vad det kostar att låsa upp den. Min erfarenhet är att det kan kosta några hundra.
När tiden har gått ut för din låsta telefon betyder enbart att du har nu möjlighet att öppna upp telefonen till en viss kostnad. Vad kostnaden blir vet jag inte. Det måste du fråga din operatör om. -- Såg nu att joab hann svara på frågan tidigare än mig ;)
Enligt 3 ska det kosta 350 kr att låsa upp telefonen, det är inte sådär jätte dyrt. Men jag har ju några månader kvar tills jag ska byta operatör, så det ordnar sig nog :)
#5 Så bra. Tänk bara på att Halebop har inte fått så bra beröm att vara bra leverantör. Ska säga att jag har ALDRIG hört något positivt med halebop, aldrig någonsin.