iMessage fungerar inte
Iom uppdateringen till iOs7 så slutade iMessage funka på min 5:a.
Kan inte logga in med med Apple-ID, då säger telefon att jag inte har ngn nätverksuppkoppling, vilket jag visst har… Inga problem att ta hem nya appar, så jag vet ju att jag använder rärtt inloggningsuppgifter…
Har startat om telefonen (hållt in båda knapparna tills äpplet syns) men ingen skillnad
Jag tror visserligen inte att den innehåller någon fix inom det området, men har du installerat iOS 7.0.2?
Jag har läst på lite nu. Prova att återställa nätverksinställningar först. Inställningar > Allmänt > Nollställ > Nollställ nätverksinställningar Prova sen igen.
Installation av 7.0.2 hjälpte inte alls, ska testa ditt andra alternativ.
Har även problem med mina notiser, ställer in att (ex) wordfeud ska visas med brickor samt "rullgardin" men ingenting… Om jag går in på wordfeud och sen går ur så kommer brickor upp om ngn spelat, men jag måste alltså gå in i appen för att det ska visas…
Det finns en del buggar i iOS 7. Det kan vara en av dem du har råkat på med notiserna.
nu har jag nollställt nätverksinställningarna, fortfarande inget resultat 😭
Mitt nästa förslag är att återställa den, men gör i så fall en kopia du kan återställa till med exempelvis iCloud först.