App-uppdatering har låst sig i iPhone
Min fru har en iPhone 5 med iOS 6, 9 appar har låst sig under uppdateringen och står på installerar, vad ska man göra? Vi har provat att stänga av telefonen med såväl enknapps- som tvåknappsavstängning, ingen skillnad. Andra uppdateringar går igenom och de här 9 apparna finns inte med på skrivbordet så man kan inte avinstallera dem.
/\/\
>'x'<
(\ /)~~
Du skriver att de inte syns på "skrivbordet". Menar du hem-skärmen?
Ja, jag är inte alltid helt insatt i terminologin. Jag sökte efter apparna men de hittades inte, jag ville avinstallera de som inte innehåller data och ominstallera för att se om det är någon som blockerar uppdateringen.
/\/\
>'x'<
(\ /)~~
Syns de inte på någon av hem-skärmarna, eller i mappar, låter det svårt. Jag har nog inte hört talas om det förut.
Du kan prova att ansluta iPhone till en dator och avinstallera med hjälp av iTunes.
Jag undviker också iTunes när jag kan.
Vi hittade en av apparna på hemskärmen som kunde avinstalleras, vips så uppdaterades de övriga på en gång och den felande appen kunde återinstalleras, utan iTunes medverkan. :-) #7 Det är för mycket inställningar som jag inte har kontroll över. Jag lyssnar inte särskilt mycket på musik så jag utnyttjar inte iTunes så ofta, men när jag väl gör det så är det alltid en j***a uppdatering som finns tillgänglig. Vill jag lägga till en låt till iPhonen känns det som om den nya plus allt som redan finns överförs igen, för det tar för lång tid. Jag är mer bekväm med traditionell filhantering där man flyttar eller kopierar filer dit man vill ha dem. Det skulle nog behövas ett eget iTunes.ifokus
/\/\
>'x'<
(\ /)~~