iPhone iFokus

iPhone

Etikettappar
Läst 1604 ggr
Calcifer
0

Hjälp med iTunes och Appstore!

Jag har precis skaffat en iPhone 5. Den vägrar låta mig ladda ner ens gratis appar utan att registrera kontokort och massor med personlig information. Och det tänker jag inte ett ögonblick göra eftersom jag fått mitt konto skimmat en gång samt att jag inte kommer köpa något - de ska inte ha den informationen, punkt.

Måste man eller går det att komma runt det?

Ångrar redan köpet.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

perjoh
0

Har du redan ett Apple-ID?

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

Niklas
0

#0: Det går bra:

Apple-ID utan kontokort

Berätta gärna vad du inte gillar med iPhone 5 så ska vi hjälpa dig att älska den. 😉

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Calcifer
0

#2 Jag fick till det efter många om och men, efter att jag uppdaterat OPt. Men gud vad krångligt allt ääär!

Niklas
0

Kom hit och fråga när det är något du tycker verkar krångligt.

Calcifer
0

Ja, jag får göra det. Men gud vad det var besvärligt att få till språket! Allt var inställt på svenska men store envisades med att vara på Japanska. 🤦‍♂️

Niklas
0

Du verkar ha haft otur. Språket i App Store brukar följa med från telefonen.

Calcifer
0

#6 Nja, min telefon är ju köpt i Japan för jag bor här. Däremot är telefonens eget språk Engelska, det hjälpte hon mig i affären att ställa in. Och alla språk som hade med iTunes och dylikt att göra var Svenska. Och ändå trilskades det. ;)

perjoh
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om man nu skapar ett Apple-ID utan kredtkort så kan man lika väl göra det i amerikanska appstore, plötsligt får man tillgång till Radio. :)

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

Niklas
0

#7: Aha, då fanns det i alla fall lite logik i det. 🙂

perjoh
0

#7 Hur fungerar det med abonnemangstyper i Japan? Min dotter har för avsikt att plugga i Japan nästa år.

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

Calcifer
1

#10 Det beror på hur länge man ska vara här. Min plan är på 24 månader, t:ex. Då betalar jag ungefär 450:- per månad för dels mobilen och dels den betalplan jag har när det gäller abonemang. Jag har genom SoftBank. Ska man vara här kortare är det lättare om man köper en "prepaid" telefon, dvs man betalar hela på en gång och har en form av kontantkortsgrejs istället. Men då är telefonen en enklare variant också.

perjoh
0

#11 Hon räknar med ett år åtminstone, men hon hoppas på att få ett stipendium som kan innebära upp till fem år. För henne är iPhone inget man använder för att prata i, iMessage, SMS och annan datatrafik är det som gäller, så när vi försökte hitta lämpliga lösningar har vi inte hittat något än.

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

Calcifer
1

#12 Det går att i så fall skaffa en iPhone av olika slag och binda sig till SoftBank i 24 månader. Avbryter man det betalar man en avgift på drygt 10 000 yen, eller under 700:-. 

Med den plan jag har kostar det som sagt 450:- i månaden ungefär och internet är gratis upp till 7 gb, sms till folk med SoftBank är gratis, ringa gör jag gratis inom SoftBank på vissa tider, osv.

perjoh
0

#13 Tack för svaret, låter ju inte så fruktansvärt dyrt som jag befarade att det skulle vara.

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~