iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 1798 ggr
Vibeka
0

Bildfiler från iPhone oläsbara i datorn

Vad hände efter uppgraderingen till iOS7 med bilder man skickar från iPhonen till datorn? Datorn kan inte läsa bildfilen och den ligger inte som en bild på datorn längre utan ett vitt blankt blad?! HJÄÄÄÄÄÄÄLP! 

Jag har alltså mailat över bilder från min iphone till min mail i datorn.

Tack på förhand!  🙂

Niklas
0

Om du mejlar bilder från iPhone till datorn händer normalt ingenting med bilderna i telefonen. Har du raderat dem i mobiltelefonen?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Vibeka
0

Nej nej bilderna är helt okey i mobilen EFTER att jag har mailat dem till datorn 😉 MEN när bilderna kommit till min mail i datorn så heter de bara…. Fil… inte jpg eller nåt annat vanligt. Så när jag sparar dem till skrivbordet så är det en bland sida så att säga som sparas och så måste jag välja vilket program jag vill se bilderna i för att öppna dem. Ska lägga dem på min hemsida men går inte att ladda upp då de inte är jpg eller nån annan välkänd filändelse…

Niklas
0

Aha, jag skulle använda Dropbox för att föra över dem till datorn i stället. Det är smidigare på de flesta sätt.

När du har installerat Dropbox i iPhone kan du aktivera funktionen Camera Upload. Då kopieras bilderna från iPhone automatiskt till datorn varje gång du öppnar Dropbox i telefonen.

Vibeka
0

Okey 🙂 men innebär det att var lägger de sig i datorn då? inte i iTunes va?!

Niklas
0

Nej, de lägger sig i Dropbox-katalogen i en mapp som heter Camera Uploads. Du måste installera det på datorn också.

Vibeka
0

Okey tack! 👍