Imessage/
Hej!
Har fått höra av flera vänner nu att jag inte svarar på sms de skickat, fast de inte kommit fram, säkert 10 stycken senaste veckan. Detta har aldrig hänt innan Ios7. Ska dock tillägga att jag uppdaterade först idag så vet inte om det har nåt med det att göra.
Märkte att det hade blivit så att jag bara kunde ta emot via min mail på iMessage, detta har jag nu ändrat då jag misstänker att det har nåt med det att göra.
Finns det nåt sätt att få tag i de sms som skickats till mig som jag inte fått? Jag har nämligen ingen aning om vad för sms/Imessage det kan röra sig om, det skulle ju kunna vara något viktigt.
Det är flera, däribland jag, som har problem med iMessage sedan uppdateringen. När jag ska skicka sms till en person så aktiveras iMessage trots att personen inte har en iphone längre, så då kommer mina sms inte fram, utan jag måste avaktivera iMessage då.
De kommer nog att fixa det så småningom.
I en annan tråd om detta så föreslogs det att man nollställer nätverksinställningarna. Då förlorar man dock sparade wifi-lösenord. Vet inte om det är något mer som går förlorat.
Hur du får tag på sms:en vet jag inte. Men de som skickade kan väl avaktivera iMessage på deras telefoner och skicka meddelandena igen som vanliga sms. Åtminstone de som du vet har skickat sms.