Skapa egna ringsignaler till iPhone
Det finns ett program som heter iRinger. Det kan konvertera ljudfiler till ringsignaler för iTunes.
iRinger gör hela jobbet i tre enkla steg. Välj en ljudfil, eller en video du vill extrahera ljudet ifrån, kontrollyssna så att den blev som du vill och exportera till iTunes. Därefter behöver du bara Synkronisera så att ringsignalen hamnar i telefonen.
Programmet är gratis och du hittar det här:
Som jag tolkar det funkar det programmet inte på mac. Möjligen med någon windows-emulator…men jag tuffar vidare med min PPC så det blir svårt.
Det stämmer, det fungerar i Windows. Det borde finnas någon motsvarighet för Mac.
Men hur gör man om man vill använda typ refrängen i en låt och som inte är i början av låten?
Då får du välja den biten.

Hej,
Har precis fått min lilla söta iPhone4! Dessvärre skickade de 16GB istället för 32GB och 3 va inte helt serviceinriktade ang att jag skulle skicka tillbaka den…det verkade mest jobbigt för dem att det blivit så… Morrr… De sa at "det kommer räcka med 16GB"… Aja, får väj hoppas de har rätt…
Hur som helst, till saken! Måste jag ladda hem iRinger för att få mina egna ringsignaler?
Jag har lagt de mp3 filer jag vill använda i iPoden på telefonen, men kommer inte åt dem på nåt sätt för att ställa in dem som ringsignaler.
Så är kanske iRinger det bästa sättet? Går det att lägga in specifika mp3 filer som sms signaler också då?

Nu lyckades jag hitta den här länken!
http://www.iphoneinfo.se/sa-byter-du-ringsignal-pa-din-iphone/
Och det funkar bra med ringsignalerna! Vet inte om detsamma gäller för sms-signaler…ska utforska det vidare…

Det funkade förvisso…men bara med EN ringsignal…
Är det så för er andra här? Att ni bara kan ha EN "importerad" ringsignal att välja ifrån under alternativet "anpassad"?
Jag har haft flera i min 3GS med iOS 3.
#10: Du får nog konvertera låten till ringsignal först. Jag har inte provat.
Gå till Inställningar > Ljud > Ringsignaler (om jag minns rätt).
Okej, tack så mycket för tipset! Nu har jag världens bästa ringsignal.. ;)
Vad bra!
Wow detta programmet fungerade superbra!! Tack så jättemycket! 
Men nu när man kan byta sms-signal också (i nya iOS5), finns det (gratis)program för det också?
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
#17 Har inte testat iRinger så jag vet inte om man kan ställa in önskad längd i den appen. Men i appen Tone Creator kan jag själv välja hur lång ringsignalen ska vara som jag skapar vilket gör att jag även kan använda appen till att skapa sms-signaler. Funkar på precis samma sätt som när jag gör ringsignaler bara att jag gör signalen mycket kortare :-) Finns säkert ett flertal liknande appar där man själv kan välja längden.
#10 Du kan ha massor av anpassade ringsignaler i både iPhone 4 och 4s. Finns ingen begränsning att bara kunna ha en. Har själv över 50 i min 4s och dottern har nog ett 30-tal i sin 4:a. Om du inte vill hålla på och mecka själv och göra egna signaler finns det massor av färdiga både ring- & sms-signaler att köpa i iTunes.
Niklas ska man installera iRinger i iphonen eller på datan?
På datorn.
Ok har testat nu o det verka funka! tack
Bra. 
Jag tog Abbas Ring ring! :-)
Men iRinger funkar ju inte på Mac OS….
Du kan skaffa en app och göra det i telefonen i stället. Det är ganska gott om dem i App Store.