iPhone iFokus

iPhone

Etikettfrågor-och-problemlösning
Läst 5187 ggr
Gabriella.L
0

iPhone startar om, hjälp mig

Hej!

Jag har haft min iPhone 4 i några år nu, och den har aldrig haft några problem. Jag har aldrig behövt att reparera den på något sätt. 

Den senaste veckan så har den börjat att stänga av sig själv fast den tex är cirka 90% laddad. Den kunde startas upp om man kopplade in den till laddaren, men idag (nu) så gick det inte. Den fortsätter bara att "startas" upp och sedan så stänger den av sig. 

Är det någon som vet vad orsaken är och hur man fixar det?

Tacksam för alla svar!

Niklas
0

Det låter inte så bra. Jag antar att du har provat att ladda den exempelvis över en natt så att den garanterat är fulladdad?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Gabriella.L
0

1# Ja. Jag laddar alltid min telefon innan jag går och lägger mig. 

Den fungerar i någon timma till sen, men sedan så dör den. 

Jag har fortfarande inte hittat en lösning åt varför den är död.

[Jens]
6

När telefonen beter sig på det viset som du beskriver så skulle jag göra en fullständig systemåterställning på telefonen för jag skulle misstänka att det är något fel i mjukvaran snarare än hårdvaran. OBS! Se till att du har gjort en säkerhetskopiering till iCloud först innan du gör en fullständig systemåterställning via iTunes.

Att göra en fullständig systemåterställning så gör man så här:

1. Stäng av telefonen.

2. Håll in hemknappen.

3. Koppla in sladden i telefonen samtidigt som du fortfarande håller knappen inne.

4. Koppla telefonen till datorn och följ instruktionerna.

När du har gjort detta och du upplever fortfarande samma problem så kan det vara en hårdvarufel vilket betyder att du måste lämna in telefonen för service.

Gabriella.L
0

Tack!