iPhone iFokus

iPhone

Etikett: övrigt-iphone-ipad-ipod
Läst 3049 ggr
perjoh
0

Emoji från iPhone till andra mobiler

Om man använder Emoji i meddelande till de som inte har iPhone, vad blir resultatet i en android respektive en "vanlig" mobil? Likaså undrar jag över resultatet i iFokus? 😊⚠️

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

Niklas
1

Som jag har förstått det är det lite olika. En del ser dem och andra inte. Jag håller mig ifrån att använda dem. Särskilt här där det finns inbygga smileys.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

perjoh
0

Kommer jag åt inbyggda smilies med Safari här på iFokus?

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

Niklas
1

Njaej. Jag har gjort så att jag la upp kortkommandon i inställningarna för iPhone. När jag skriver xglad ersätts det med: 🙂 När jag sparar visas det som 🙂. Så har jag gjort för de smileys jag brukar använda och det fungerar väldigt bra. En annan lösning är att använda Chrome eller iCab mobile. Där kan du visa verktygsfälten i stället.

perjoh
0

Tänkte inte på att lägga in kortkommandona i iPhonen, jag har bara utnyttjat det för mina mailadresser. 🙂

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

perjoh
0

Jag brukar vara sparsam med smilies, utnyttjar bara tre st. 🙂 som nu är inlagd, :-( ledsen och ;-) blink Jag gör det enkelt för mig, kan du bistå med sökvägarna till de två sista?

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

Niklas
0

perjoh
0

Tackar, nu är de inlagda, nu gäller det att komma ihåg att de bara fungerar här på iFokus.

/\/\
>'x'<
 (\ /)~~

[kissidor]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser det ut i en android om du lagt in emoji från en iOS-enhet: Med andra ord är det inte oläsligt även om det inte ser särskilt likt ut. Och om man väljer rätt SMS-app kan man se dem precis rätt i ett mess, jag har det tex.